هدف کلی این تحقیق بررسی تحلیل نقش آموزش کارآفرینی برای اشتغال فارغ التحصیلان رشته علوم ورزشی بود. روش تحقیق توصیفی است و برای جمع آوری اطلاعات از روش دلفی و بهره گیری از نظرهای متخصصان استفاده شد. جامعه آماری 34 نفر (اعضای هیأت علمی رشته علوم ورزشی در گرایش های مختلف 14 نفر، مدیران عامل باشگاه های ورزشی 4 نفر، تولیدکنندگان لوازم و تجهیزات ورزشی 6 نفر، مربیان ورزشی در لیگ های برتر 7 نفر و داور بین المللی 3 نفر) از صاحب نظران در حوزه کارآفرینی ورزشی بودند. داده ها با استفاده از آزمون های مجذور کای و همبستگی کندال تحلیل شد. نتایج نشان داد که به ترتیب مؤلفه های فناوری، فرهنگی، سیاست های اجرایی و آموزشی و پژوهشی و عوامل فردی بر توسعه کارآفرینی مؤثر است. همچنین آموزش سبک تفکر و فرهنگ کارآفرینانه، گسترش مراکز تحقیق و توسعه کارآفرینی، ایجاد و توسعه شرکت های دانش بنیان در حوزه ورزش، برگزاری کارگاه های آموزشی کارآفرینی دیجیتال، کسب وکارهای الکترونیکی و استارتاپ های ورزشی، سیاست گذاری ها و قوانین حمایتی از کارآفرینان و برنامه ریزی های آموزشی و پژوهشی دانشگاه ها با ارزش های کارآفرینی، همکاری علمی با مراکز آموزشی و پژوهشی کشورهای توسعه یافته، تطبیق رشته های دانشگاهی با مشاغل مرتبط با ورزش، توسعه عوامل فردی در جهت مهارت های کارآفرینی می تواند راهکارهای ارزشمندی در ایجاد تفکر کارآفرینی، ایجاد مشاغل جدید و متنوع و اشتغال فارغ التحصیلان ورزشی باشد.