بررسی رابطه ابعاد کیفیت خدمات الکترونیک با توجه به نقش اعتماد و رضایت بر وفاداری مشتریان در شعب بانک انصار استان خراسان جنوبی (مقاله علمی وزارت علوم)
درجه علمی: نشریه علمی (وزارت علوم)
آرشیو
چکیده
توسعه سریع تکنولوژی های اطلاعات و ارتباطات در فعالیت های امروزه کسب وکار، مهم ترین روند بلندمدت در تجارت جهانی محسوب می شود. طبق شواهد موجود، کیفیت خدمات که از طریق وب سایت ها ارائه می شود، راهبردی ضروری به منظور موفقیت بانکی بوده و مدیران این وب سایت ها به منظور ارائه کیفیت خدمات ممتاز به مشتریان، ابتدا باید به این نکته پی ببرند که مشتریان چگونه خدمات آنلاینی که به آن ها ارائه می شود را درک و ارزیابی می کنند. پژوهش حاضر در زمره پژوهش های کاربردی است که به صورت تجربی رابطه بین برخی ابعاد کیفیت خدمات بانکداری الکترونیک را با توجه به نقش اعتماد و رضایت بر وفاداری مشتریان موردبررسی قرار می دهد. روش پژوهش از نوع همبستگی و جامعه آماری تحقیق با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شده و شامل 200 نفر مشتریان شعب بانک انصار خراسان جنوبی می باشند که از خدمات بانکداری الکترونیک بهره مند می شوند. به منظور جمع آوری داده ها از پرسش نامه کیفیت خدمات الکترونیک که اعتبار آن مورد آزمون قرارگرفته، استفاده شده و اطلاعات جمع آوری شده با نرم افزار SPSS مورد تحلیل قرارگرفته است. یافته های حاصل، گواه وجود ارتباط مثبت و معنادار بین ابعاد کیفیت خدمات الکترونیک و بانکداری الکترونیک با توجه به نقش مؤلفه های اعتماد و رضایت بر وفاداری مشتریان می باشد.Investigating the Relationship Between Electronic Service Quality Dimensions with Respect to the Role of Trust and Satisfaction on Customer Loyalty in Ansar Bank branches in South Khorasan Province
The rapid development of information and communication technologies in today's business activities is considered the most important long-term trend in global trade. According to the available evidence, the quality of services provided through websites is an essential strategy for banking success, and in order to provide excellent quality services to customers, managers of these websites must first understand how customers perceive and evaluate the online services provided to them. The present study is among the applied studies that empirically examines the relationship between some dimensions of e-banking service quality with regard to the role of trust and satisfaction on customer loyalty. The research method is correlational and the statistical population of the study was selected using cluster sampling method and included 200 customers of Ansar Bank branches in South Khorasan who benefit from e-banking services. In order to collect data, a validated electronic service quality questionnaire was used and the collected data was analyzed using SPSS software. The findings indicate a positive and significant relationship between the dimensions of electronic service quality and electronic banking, with respect to the role of trust and satisfaction components on customer loyalty.