آرشیو

چکیده

در این مقاله به بررسی ریسک های پیاده سازی کارت امتیازی متوازن به عنوان یکی از کاربردی ترین ابزارهای مدیریت استراتژیک پرداخته شده است و به عنوان مطالعه موردی شرکت ذوب آهن اصفهان انتخاب شده است. برای پیاده سازی این ابزار نوین در مدیریت استراتژیک 4 دسته ریسک شناسایی شده که شامل ریسک های ناشی از عوامل مدیریتی، ریسک های ناشی از عوامل ساختاری، ریسک های ناشی از عوامل فرهنگی و انسانی و ریسک های ناشی از عوامل زیرساختی می باشد. این پژوهش بر مبنای هدف، از نوع تحقیقات کاربردی و از حیث ماهیت و روش از نوع تحقیقات توصیفی - پیمایشی می باشد. برای جمع آوری داده ها و اطلاعات تحقیق از ابزار مصاحبه با مدیران ارشد و مشاورین آن ها و همچنین پرسشنامه استفاده می شود. پرسشنامه هایی که بین مدیران و سرپرستان توزیع می شود، از نوع بسته و محقق ساخته است. جامعه آماری این پژوهش به تعداد 518 نفر از مدیران ارشد و مشاورین مدیران و همچنین سرپرستان شرکت سهامی ذوب آهن که در پیاده سازی کارت امتیازی متوازن نقش مهمی دارند می باشند و روش نمونه گیری به طور تصادفی به صورت طبقه ای و به تفکیک مدیران و سرپرستان، متناسب با حجم خواهد بود. تعیین میزان تأثیر هرکدام از ریسک های مدیریتی، ساختاری، فرهنگی-انسانی و زیرساختی پیاده سازی مدیریت استراتژیک بر اساس میانگین از یافته های این پژوهش بوده است.

Designing and Formulating Risk Response Strategies for Implementing Strategic Management Using a Balanced Scorecard in Esfahan Steel Company

This article examines the risks of implementing the balanced scorecard as one of the most practical strategic management tools, and the Isfahan Iron and Steel Company has been selected as a case study. For the implementation of this new tool in strategic management, four risk categories have been identified, including risks arising from management factors, risks arising from structural factors, risks arising from cultural and human factors, and risks arising from infrastructure factors. This research is an applied research in terms of its purpose and nature and method, and a descriptive-survey research. Interviews with senior managers and their consultants, as well as a questionnaire, are used to collect research data and information. The questionnaires distributed among managers and supervisors are closed-ended and researcher-made. The statistical population of this study is 518 senior managers and consultants to managers, as well as supervisors of Zob Ahan Joint Stock Company, who play an important role in implementing the balanced scorecard, and the sampling method will be random stratified and divided into managers and supervisors, proportional to the volume. Determining the impact of each of the managerial, structural, cultural-human, and infrastructural risks of implementing strategic management based on the average was one of the findings of this study.

تبلیغات