آرشیو

آرشیو شماره‌ها:
۴۴

چکیده

پژوهش حاضر به دنبال شناسایی استراتژی های گردشگری الکترونیک در دوران پسا کرونا با استفاده از رویکرد هوش رقابتی (مورد مطالعه: بخش گردشگری تفریحی جزیره کیش) می باشد. این پژوهش ازلحاظ هدف کاربردی و ازنظر روش تحقیق توصیفی – پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش، صاحبان مشاغل گردشگری تفریحی در جزیره کیش و همینطور گردشگرانی بود که از خدمات گردشگری تفریحی استفاده می کنند. این افراد از طریق نمونه گیری هدفمند و گلوله برفی انتخاب شد. برای جمع آوری داده های مربوط به مبانی نظری و استخراج عوامل و شاخص های اولیه از شیوه مصاحبه، منابع کتابخانه ای و اینترنتی و جهت گردآوری اطلاعات و داده های موردنیاز به منظور بررسی نظر خبرگان از پرسشنامه استفاده شده است. به منظور بررسی شاخص ها از آزمون میانگین پاسخ ها استفاده شده است. یافته های پژوهش نشان می دهند در ارزیابی عوامل بیرونی نمره تهدیدها (386) از نمره فرصت ها (195) بیشتر است و در ارزیابی عوامل درونی نمره قوت ها (327) از نمره ضعف ها (182) بیشتر است؛ بنابراین نتایج حاکی از آن است که در ارزیابی عوامل بیرونی، نقاط تهدید بر فرصت ها و در ارزیابی عوامل درونی، نقاط قوت بر ضعف ها غلبه دارد و همچنین نتایج مصاحبه ها با نتایج پرسش نامه هم سو است؛ بنابراین، می توان گفت در تدوین راهبردها، مطلوب آن است که مسئولین جزیره کیش با بهره گیری از قوت های درونی و افزایش فرصت ها، از عوامل درونی و بیرونی محیط، استفاده لازم را داشته باشند.

Identification of e-tourism strategies in the post-corona era Using a competitive intelligence approach (Study case: Recreational Tourism Department of Kish Island)

The current research seeks to identify e-tourism strategies in the post-corona era by using the competitive intelligence approach (case study: leisure tourism sector of Kish Island). This research is applied in terms of purpose and descriptive-survey in terms of research method. The statistical population of this research was the owners of recreational tourism businesses in Kish Island as well as tourists who use recreational tourism services. These people were selected through purposeful and snowball sampling. A questionnaire was used to collect data related to theoretical foundations and to extract primary factors and indicators from the interview method, library and internet sources, and to collect the information and data needed to check the opinion of experts. In order to check the indicators, the average answer test was used. The research findings show that in the evaluation of external factors, the score of threats (386) is higher than the score of opportunities (195), and in the evaluation of internal factors, the score of strengths (327) is higher than the score of weaknesses (182); Therefore, the results indicate that in the evaluation of external factors, the points of threat outweigh the opportunities and in the evaluation of the internal factors, the strengths prevail over the weaknesses, and also the results of the interviews are on the same side as the results of the questionnaire; Therefore, it can be said that in formulating strategies,

تبلیغات