نظام راهبری شرکت ها، مجموعه ای از فرآیندها و ساختارهایی است که با استفاده از سازوکارهای درون سازمانی درپی کسب اطمینان از رعایت حقوق ذی نفعان، پاسخگویی، شفافیت و عدالت در واحدهای تجاری است. در این پژوهش سعی شده است به این پرسش پاسخ داده شود که آیا نظام راهبری شرکتی در ایران با میزان اعتبار تجاری شرکت ها رابطه معناداری دارد یا خیر. در این مقاله، ازمتغیرهای اندازه هیئت مدیره، استقلال هیئت مدیره و دوگانگی وظیفه مدیرعامل به عنوان سازوکارهای نظام راهبری شرکتی استفاده و تأثیر آنها بر اعتبار تجاری سنجش شده است. بدین منظور، 99 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران طی دوره زمانی1387 تا 1394 به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شد. پس از بررسی های لازم، نتایج پژوهش نشان داد که سازوکارهای حاکمیت شرکتی، ارتباط مؤثری بر اعتبار تجاری ندارند.