چکیده

امروزه، یکی از دغدغه های سازمان های موفق استفاده بجا از تبلیغات در راستای اهداف و منافع سازمان است. با توجه به این امر، تأثیر تبلیغات در نیروهای مسلح نیز مسأله ای است که بررسی و تحلیل آن می تواند راهکارهای مؤثر و منافع متعددی را برای سازمان های بزرگ از جمله ارتش جمهوری اسلامی ایران (آجا) ارائه نماید. از این رو، هدف این پژوهش بررسی نقش رسانه ها در اطلاع رسانی فعالیت های ارتش می باشد. جامعه آماری این مطالعه پرسنل وظیفه یکی از مراکز هفت گانه آموزشی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در نظر گرفته شده است. نمونه آماری ما 2000 نفر از مشمولین اعزامیان 1/09/1400 الی 1/11/1400 بوده است که بر طبق فرمول کوکران 322 نفر نمونه آماری ما انتخاب شده است. در این پژوهش از پرسش نامه به عنوان ابزار گردآوری داده استفاده شد. یافته های پژوهش بیانگر آن است که پرسنل وظیفه به عنوان بدنه اصلی نیروهای مسلح به ترتیب بیشترین اطلاعات خود را از تجربیات اطرافیان، تلویزیون و رادیو، تبلیغات کلامی، اینترنت، کتاب و نشریات و تبلیغات خیابانی کسب مینمایند.

The Role of different Media in Informing the Soldiers of the Army of the Islamic Republic of Iran

Today, one of the concerns of successful organizations is the proper use of advertising in line with the goals and benefits of the organization. Given this, Advertising in the Armed Forces is also an issue that can be considered an effective solution and has many benefits for large organizations, including the Army of the Islamic Republic of Iran (AJA). Therefore, the purpose of this study is to investigate the role of media in military activities. The statistical population of this study is the soldiers of one of the seven training centers of the Army of the Islamic Republic of Iran. In this study, a questionnaire was used to collect data. The findings of the study indicate that soldiers, as the main body of the Armed Forces, obtain most of their information from the experiences of those around them, television and radio, verbal advertising, the Internet, books and publications, and street advertising, respectively.

تبلیغات