آرشیو

آرشیو شماره‌ها:
۱۸

چکیده

قرارداد یکی از مفاهیم اصلی نظم دهی فراملی است. در سایه تلاش های مختلف برای هماهنگ سازی قانون قرارداد در سطح فراملی (مانند از طریق UNIDROIT)، خود نهاد قرارداد هم اکنون ستون فقرات تعاملات فراملی را تشکیل می دهد. با این حال، همانطور که در این فصل توضیح داده می شود، نظریه قرارداد به طور عمده آمادگی لازم را برای درک نقش سازنده قراردادها در تنظیم و نقد نهادهای اجتماعی فراملی، مانند زنجیره های ارزش جهانی یا پلتفرم های دیجیتال، ندارد. در چنین سناریوهایی، فراتر از اینکه قراردادها به کارایی بین طرفین معطوف باشند، تجلی دهنده تعددی از عقلانیت ها و منافع هستند و فضایی گفتمانی ایجاد می کنند. اگرچه اغلب به شکل شکننده ای، قراردادها به مثابه معادل هایی از نهادهای سیاسی ظاهر می شوند به طوری که نظم حقوقی دولتی دیگر عدالت بنیادی قابل توجهی فراهم نمی کند. این فصل بررسی می کند که چگونه سنت های واقع گرایانه و انتقادی در نظریه قرارداد، در هر دو نوع آمریکایی و اروپایی آن، در حال حاضر برای بازسازی صحیح تضادهای اجتماعی فراملی بازتنظیم می شوند.

Transnational contract law

Contract is one of the main concepts of transnational regulation. In light of various attempts to harmonize contract law at the transnational level (such as through UNIDROIT), the treaty body itself now forms the backbone of transnational interactions. However, as this chapter explains, contract theory is largely unprepared to understand the constitutive role of contracts in regulating and critiquing transnational social institutions, such as global value chains or digital platforms. In such scenarios, beyond the fact that the contracts are aimed at efficiency between the parties, they manifest a plurality of rationalities and interests and create a space for discourse. Although often fragile, contracts emerge as equivalents of political institutions such that the state legal order no longer provides substantial substantive justice. This chapter examines how the realist and critical traditions in contract theory, in both its American and European forms, are currently being reconfigured to properly reconstruct transnational social conflicts.

تبلیغات