آرشیو

آرشیو شماره‌ها:
۴۴

چکیده

این تحقیق با هدف بازطراحی ساختار سازمانی بانک ملی با رویکرد سرویسگرا متناسب با چشم اندازمشتری مداری در جغرافیای استان کرمان انجام شده است. تحقیق موجود از نظر هدف کاربردی و توسعه ای و از نظر روش یک تحقیق توصیفی از نوع همبستگی است، جامعه آماری تحقیق شامل کلیه کارکنان بانک ملی استان کرمان در سال 1399 به تعداد 879 نفر می باشد که 380 نفر با روش نمونه گیری نمونه در دسترس انتخاب شده اند. ایزار گردآوری اطلاعات شامل پرسشنامه محقق ساخته شامل پرسشنامه 132 سوالی بازطراحی ساختار سازمانی با روایی 87/0 پایایی 963/0، بوده است. جهت تجزیه و تحلیل داده از آزمون تی تک نمونه ای، ضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون خطی چند گانه و مدل یابی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار SPSS و AMOS22 استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان داد الگو از برازش قابل قبولی برخوردار است. که این ساختار دارای شش معاونت شامل معاونت فناوری اطلاعات؛ معاونت امور سازمانی ؛ معاونت پشتیبانی معاونت امور شعب ؛ معاونت منابع انسانی(شامل مدیریت منابع انسانی و توسعه منابع انسانی) و معاونت امور مالی(با واحدهای حسابداری و آمار، پایایی اسناد، اعتبارات و اعتباریابی) می باشد.

validity of the organizational structure redesign model of melli bankWith with a service-oriented approach in line with the customer perspective in the geography of Kerman province

This research was carried out with the aim of redesigning the organizational structure with a service-oriented approach in accordance with the vision and mission of the National Bank of Kerman province. The existing research is applied in terms of purpose and its approach is mixed. In this way, first the qualitative part was with the Delphi method and then the quantitative phase was with the correlation method. The statistical population of the research includes two groups of experts and employees of the National Bank of Kerman in 2020, and the sample size of the qualitative part is 30 people and the quantitative part is 380 people. In the qualitative section, they were selected with a purposeful sampling method and in the quantitative section with a simple random sampling method. The tool for collecting information in the qualitative part of the scientific documents and texts published in written and electronic form and in the quantitative part was two questionnaires including a researcher-made questionnaire with 132 questions of the redesigned organizational structure with a validity of 0.87 and a reliability of 0.963, ns. The results of the research showed that the redesigned organizational structure has an acceptable fit. that this structure has six vices, including the information technology vice the service-oriented strategy working group, the banking operations working group, the information security working group, the informatics working group and the new service working group; Deputy of Organizational Affairs; Deputy Support , Deputy Branch Affairs ; Human resources deputy and financial affairs deputy

تبلیغات