نقش خط مشی های اجتماعی در راستای مسئولیت اجتماعی در شرکت ملی صنایع مس ایران در راستای برنامه ریزی منطقه ای (مقاله علمی وزارت علوم)
درجه علمی: نشریه علمی (وزارت علوم)
آرشیو
چکیده
با توجه به پیشرفت های به دست آمده در دهه های اخیر در خصوص اجرای خط مشی اجتماعی و مسئولیت اجتماعی ، تا حدودی اهمیت آن برای تحلیل گران خط مشی روشن شده است. ولی هنوز نتوانسته جایگاه واقعی خود را در خط مشی گذاری به دست آورد و در بسیاری از کشورها ، به خصوص کشورهای جهان سوم به عنوان «حلقه مفقوده» از آن یاد می شود. پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش خط مشی های اجتماعی در راستای مسئولیت اجتماعی در شرکت ملی صنایع مس ایران صورت گرفته است. این پژوهش با استفاده از روش تحقیق کیفی (تحلیل مضمون)، مصاحبه با 16 نفر از مدیران و خبرگان حوزه خط مشی گذاری اجتماعی و مسئولیت اجتماعی و مدیران شرکت مس ایران انجام شده است، برای شناسایی ابعاد و مؤلفه های خط مشی های اجتماعی مبتنی بر مسئولیت اجتماعی مصاحبه های عمیق با متخصصان و مدیران شرکت مس ایران، انجام شده است. با توجه به بررسی مصاحبه ها، در نهایت مفاهیم استخراج شده شامل 85 کد باز، 21 مضمون پایه و 8 مضمون سازمان دهنده می باشد که تشکیل دهنده مدل خط مشی های اجتماعی مبتنی بر مسئولیت اجتماعی در شرکت ملی مس ایران هستند.The role of social policies in line with social responsibility in Iran's National Copper Industries Company in line with regional planning
Considering the progress achieved in recent decades regarding the implementation of social policy and social responsibility, its importance for policy analysts has become clear to some extent. But it has not yet been able to gain its real position in policy making and is referred to as a "missing link" in many countries, especially third world countries. The current research was conducted with the aim of investigating the role of social policies in line with social responsibility in the National Copper Industries Company of Iran. This research has been conducted using the qualitative research method (thematic analysis), interviews with 16 managers and experts in the field of social policy and social responsibility and managers of Iran Copper Company, in order to identify the dimensions and components of social policies based on social responsibility. In-depth interviews have been conducted with specialists and managers of Iran Copper Company. According to the analysis of the interviews, finally the extracted concepts include 85 open codes, 21 basic themes and 8 organizing themes, which constitute the model of social policies based on social responsibility in the National Copper Company of Iran.