آرشیو

آرشیو شماره‌ها:
۴۳

چکیده

هدف: در این مقاله تلاش شده است در مرحله نخست عوامل مؤثر بر اجرای استراتژی های سازمانی در سازمان های ورزشی دولتی ایران شناسایی گردد و در مرحله بعدی این عوامل به جهت اقدامات لازم برای اجرای موفقیت آمیز استراتژی ها اولویت بندی شوند.روش شناسی: روش پژوهش، توصیفی- پیمایشی است. جامعه ی آماری پژوهش اساتید مدیریت ورزشی و جمعی از صاحب نظران مدیریت استراتژیک بودند. با استفاده از روش نمونه گیری سرشماری هدفمند در مجموع 73 متخصص در تحقیق شرکت کردند. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته ای با مقیاس پنج ارزشی لیکرت بود که روایی و پایایی آن با روش تحلیل عاملی اکتشافی و تأییدی بررسی گردید. برای آزمون فرضیه های پژوهش از آزمون فریدمن در سطح معنی داری 05/0p≤ استفاده شد.یافته ها: یافته های پژوهش نشان داد، در خارج سازمان 4 عامل و در داخل سازمان 6 عامل اجرای استراتژی را متأثر خواهند کرد. عوامل خارجی در اجرای استراتژی های سازمانی از اولویت یکسانی برخوردارند، اما عوامل داخلی اولویت بندی متفاوتی داشتند. از میان عوامل داخلی اولویت اول به منابع مالی و اولویت نهایی به ساختار سازمان اختصاص یافت.

Recognizing and prioritizing the effective factors on organizational strategy implementation in Iranian governmental sport organizations

Objective: In this article, it has been tried to recognize effective factors on strategy implementation in Iranian governmental sport organizations in the first step. As a second step, the effective factors were prioritized in order to do successful strategy implementation. Methodology: Research method was a descriptive survey. The statistical populations included sport management instructors and strategic management professors. By using Purposive sampling, 73 professors took part in research. The structured questionnaire was used to collect data that its validity and reliability were confirmed by factor analysis method (EFA and CFA). Freidman test (p ≤ 0.05) was used to hypothesis testing. Finding: Results showed that four external factors and six internal factors affected strategy implementation. External factors were prioritized equally. In internal factors, the first priority was finance resources and the last priority was organizational structure.

تبلیغات