برندآفرین

برندآفرین

برندآفرین دوره 4 مرداد 1402 شماره 41

مقالات

۱.

بازاریابی پایگاه داده و استفاده از الگوریتم یادگیری ماشینی در بازاریابی

نویسنده:

کلید واژه ها: الگوریتم یادگیری ماشینی مدیریت بازاریابی پایگاه داده

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : ۲۹
تکامل علمی و فناورانه بشر، شناخت فروشندگانی را که بیش از یک دهه قبل تنها با راه اندازی مغازه های کوچک آشنا بودند، دچار تغییر کرده است. در این دوره، تغییر از کسب و کارهای ساده مرتبط با مبادلات آنلاین پیچیده نه تنها توسعه علم و فناوری و پیشرفت چند برابری را نشان می دهد، بلکه همچنین تغییر در روش ها و ابزارهای بازاریابی را نشان می دهد. در زمینه بازاریابی در داخل و خارج از کشور، بازاریابی پایگاه داده بعنوان یک روش بازاریابی مقرون به صرفه در سالهای اخیر همانند یک فروشنده تازه کار در بازار فروش مورد توجه زیادی قرار گرفته است. با این حال، بازاریابی پایگاه داده بعنوان پیش بینی کننده بازار غیرقابل پیش بینی یا الکترونیک های نوترونی از طریق تحلیل داده ساده کامل می شود که به شیوه خاصی استفاده می شود. بنابراین، این مقاله مبتنی بر کاربرد الگوریتم یادگیری ماشینی در زمینه بازاریابی است.
۲.

بررسی رابطه ی شفقت درمانی، عزت نفس در زندگی زوجین شهر اصفهان

نویسنده:

کلید واژه ها: شفقت درمانی عزت نفس زوجین

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : ۳۰
خانواده، رکن اساسی هر جامعه و نقطه آغازین زندگی اجتماعی انسان ها و نخستین کانون تمدن و آرامش بشری است. با توجه به اهمیت خانواده در جوامع بشری و نقش بی بدیل این نهاد مقدس در انتقال فرهنگ و عقاید به نسل ها و همچنین تاثیر شگرف سلامتی خانواده بر صحت روحی و روانی جامعه، ارائه الگویِ مطلوبِ خانواده متعادل، می تواند گام بزرگی در جهت رشد و تکامل جامعه باشد. هدف این پژوهش بررسی رابطه ی شفقت درمانی، عزت نفس در زندگی زوجین شهر اصفهان بود، این تحقیق بصورت مطالعه ی کتابخانه ای، روش تحلیلی/ توصیفی صورت گرفت. در این مقاله محتوای مرتبط با موضوع خانواده در مقالات و کتابهای مرتبط به روش تحلیل محتوای کیفی و با رویکرد استقرایی، بررسی شد. نتایج حاصل از بررسی مقالات و متون علمی حاکی از این بود که شفقت و عزت نفس همراستایی دارند. در نتیجه می توان بیان داشت که زوجینی که از شفقت بیشتری بهرمندند در واقع دارای عزت نفس بیشتری در زندگی و شغل خود هستند.
۳.

نقش هوش مصنوعی در بازاریابی و کسب و کار

نویسنده:

کلید واژه ها: بازاریابی هوش مصنوعی ساختار مفهومی

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : ۶۴
فناوری های تحول آفرین مانند اینترنت اشیا، تحلیل داده های بزرگ، بلاکچین و هوش مصنوعی شیوه ی عملیات کسب و کارها را تغییر داده اند. از بین تمام فناوری های تحول آفرین، هوش مصنوعی جدیدترین فناوری تحول آفرین است و پتانسیل زیادی در متحول سازی بازاریابی دارد. متخصصین در سرتاسر جهان تلاش می کنند تا آن دسته از راه حل هایی هوش مصنوعی را پیدا کنند که بهترین تناسب و هماهنگی را با نقش های بازاریابی خود دارند. با این حال، مرور نظام مند پیشینه ی تحقیقاتی می تواند اهمیت هوش مصنوعی را در بازاریابی نشان داده و مسیرهای تحقیقاتی آتی را نشان دهد. مطالعه ی حاضر بدنبال پیشنهاد مرور جامع هوش مصنوعی در بازاریابی با استفاده از تحلیل شبکه ی کتاب سنجی، مفهومی و عقلانی پیشینه ی تحقیقاتی موجود منتشر شده بین سال های 1982 تا 2020 می باشد. مرور جامع 1580 مقاله به شناسایی عملکرد کنشگران علمی مانند مناسب ترین نویسندگان و مناسب ترین منابع کمک کرد. علاوه براین، تحلیل استناد مشترک و هم رخدادی، شبکه ی مفهومی و عقلانی را پیشنهاد کرد. خوشه بندی داده ها با استفاده از الگوریتم لوواین، به شناسایی مضامین فرعی پژوهش و مسیرهای تحقیقاتی آتی به منظور بسط و توسعه ی هوش مصنوعی در بازاریابی کمک کرد.

آرشیو

آرشیو شماره ها:
۳۵