برندآفرین

برندآفرین

برندآفرین دوره دوم اسفند 1400 شماره 24

مقالات

۱.

برند سازی شخصی: مسیر موفقیت حرفه ای تان را بسازید

کلید واژه ها: مدیریت برند برند شخصی توسعه حرفه ای ( شغلی )

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : ۱۵۴ تعداد دانلود : ۹۶
برند سازی شخصی فرآیندی درون نگر است که بوسیله آن خودتان را به صورت حرفه ای تعریف می کنید ( وصف حرفه ای خود ) و می تواند به عنوان مسیری برای موفقیت حرفه ای ( شغلی ) شما به کار رود. شش مرحله برای ساخت برند شخصی شما وجود دارد : 1) نگاهی درونگرا (عمقی )، 2) فهم (درک ) برند ( نام تجاری ) که ممکن است پیش از این وجود داشته ( موجود بوده )، 3) توسعه شعار برند شخصی شما، 4) ایجاد اثر ( رد پای ) فیزیکی شما، 5) ایجاد اثر ( رد پای ) دیجیتال شما، 6) ارتباط دادن پیام شما. برند شخصی شما نماد ( وعده/ عهدی ) از ارزش و عملکرد است و ضروری است که انتظارات مخاطبینتان را برآورده کنید. مدیریت اثربخش برند برای حفظ اعتبار مثبت برند یک مولفه کلیدی است.
۲.

پیش بینی پیامدهای درد براساس باورهای فراشناختی در بیماران سرطانی

کلید واژه ها: ناتوانی درد افسردگی

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : ۱۱۵ تعداد دانلود : ۹۰
درد یکی از نشانه های رایج سرطان می باشد و کنترل درد در بیماران سرطانی یکی از مسائل مهم برای پزشکان، بیماران و خانواده آنهاست . براین اساس هدف از انجام پژوهش حاضر تبیین نقش باورهای فراشناختی در پیش بین ی پیامدهای درد در بیماران مبتلا به سرطان بود. جامعه پژوهش را کلیه بیماران سرطانی که در بیمارستان شهید بهشتی کاشان تحت درمان بودند، تشکیل می دادند و 80 نفر از آزمودنی های مورد نیاز از میان مراجعان تحت درمان سرطان در بیمارستان شهید بهشتی با روش نمونه گیری دردسترس انتخاب شدند. ابزاره ای س نجش ش امل ف رم کوت اه پرسش نامه باوره ای فراشناختی)30 (MCQ-و فرم کوتاه پرسش نامه افس ردگی، اض طراب و ت نش وپرسشنامه ناتوانی حاصل از درد رولند موریس و مقیاس شدت درد (MPI) بود. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار آماری SPSS 21 و آزمون همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون استفاده شد. نت ایج نش ان داد باورهای فراشناختی 14درصد واریانس افسردگی و 24 درصد واریانس اضطراب را تبیین می کرد.(P<0/05) همچنین باورهای فراشناختی پیش بینی کننده ناتوانی حاصل از درد ) P<0/01و12/0 (R2=و شدت درد ) P<0/05 و 17/0 (R2=بود. بنابراین با توجه به یافته های به دست آمده می توان نتیجه گرفت باورهای فراشناختی نقش مهمی در پیش بینی پیامدهای درد دارند در نتیجه با طراحی برنامه های خاص در زمینه باورهای فراشناختی میتوان گامی در پیش برد درمان بیماران مبتلا به سرطان برداشت.
۳.

پیش بینی سازگاری زناشویی براساس جهت گیری مذهبی، راهبردهای مقابله ای وصفات شخصیت

نویسنده:

کلید واژه ها: سازگاری مذهبی شخصیت

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : ۸۰ تعداد دانلود : ۶۸
سازگاری زناشویی، به احساسات عینی از خشنودی، رضایت و لذت تجربه شده توسط زن و شوهر اطلاق می شود که می تواند انعکاسی از میزان شادی افراد از روابط زناشویی و یا ترکیبی از خشنود بودن به واسطه ی بسیاری از عوامل مختص رابطه زناشویی باشد؛ از این رو، شناسایی عوامل زمینه ساز آن از اهمیت بالایی برخوردار است. پژوهش حاضر با هدف پیش بینی سازگاری زناشویی بر اساس جهت گیری مذهبی، راهبردهای مقابله ای و ویژگی های شخصیتی انجام گرفت. پژوهش حاضر از نوع توصیفی - همبستگی بود. 266 نفر از کارکنان دانشگاه کاشان به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند و به پرسشنامه جهت گیری مذهبی بهرامی، پرسشنامه راهبردهای مقابله ای اندلر و پارکر، پرسشنامه ویژگی های شخصیتی هگزاکو و پرسشنامه سازگاری زناشویی اسپانیر پاسخ دادند. نتایج نشان داد که سازگاری زناشویی با جهت گیری مذهبی و راهبردهای مقابله ای مساله مدار و اجتنابی رابطه مثبت معنی دار دارد و با شیوه های هیجانی همبستگی منفی معنی دار دارد. هم چنین نتایج نشان داد که بین صفات توافق پذیری، وظیفه شناسی و صداقت و فروتنی و سازگاری زناشویی همبستگی معناداری وجود دارد. بر اساس این یافته ها می توان گفت که جهت گیری مذهبی، راهبردهای مقابله ای کارآمد و صفات شخصیت نقش مهمی در تعیین میزان سازگاری زناشویی دارند. نتایج تلویحا نشان می دهد که توجه به ایمان به توجه، استفاده از راهبردهای مقابله ای کارآمد و صفات شخصیت می توان رضایت و کیفیت زندگی زناشویی را ارتقا بخشید.
۴.

پیش بینی شادکامی براساس هوش معنوی وخلاقیت

نویسنده:

کلید واژه ها: شادکامی هوش معنوی خلاقیت

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : ۸۹ تعداد دانلود : ۹۳
نقش شادکامی و پیامدهای مثبت پایدار آن در ابعاد مختلف زندگی هویداست. از این رو، شناسایی عوامل موثر بر شادکامی حایز اهمیت است. هدف پژوهش حاضر بررسی نقش هوش معنوی وخلاقیت در شادکامی دانش آموزان بود. پژوهش حاضر از نوع توصیفی- همبستگی بود. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان متوسطه دوم شهرستان کرج در سال تحصیلی96-97 بود. 414 دانش آموز با روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند . برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه شادکامی آکسفورد(OHI)، پرسشنامه هوش معنوی کینگ(SISRI) وپرسشنامه خلاقیت عابدی(TC) استفاده شد. نتایج نشان داد که بین هوش معنوی و شادکامی ( 43/0 = r )، خلاقیت و شادکامی (40/0 = r ) ، هوش معنوی و خلاقیت ( 53/0 = r ) همبستگی معنادار وجود دارد. نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که هوش معنوی و خلاقیت 22% واریانس شادکامی را پیش بینی می کنند. همچنین نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که تولید معنای شخصی (از مؤلفه های هوش معنوی) و سیالی و ابتکار (از مؤلفه های خلاقیت) پیش بینی کننده ی های قوی برای شادکامی هستند.
۵.

تنظیم هیجان بر پیامد درد در بیماران سرطانی

نویسنده:

کلید واژه ها: شدت درد تنظیم شناختی ناتوانی

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : ۱۴۵ تعداد دانلود : ۱۳۱
هدف از اجرای پژوهش حاضر تبیین نقش تنظیم شناختی هیجان در پیش بین ی پیامدهای درد در بیماران مبتلا به سرطان بود. جامعه پژوهش را کلیه بیماران سرطانی که در بیمارستان شهید بهشتی کاشان تحت درمان بودند، تشکیل می دادند و 80 نفر از آزمودنی های مورد نیاز ازمیان مراجعان بیمارستان شهید بهشتی تحت درمان سرطان به روش نمونه گیری دردسترس انتخاب شدند. ابزاره ای س نجش ش امل فرم کوتاه پرسش نامه افس ردگی، اض طراب و ت نش و پرسشنامه تنظیم شناختی هیجان گارنفسکی وپرسشنامه ناتوانی حاصل از درد رولند موریس و مقیاس شدت درد (MPI) بود. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون با استفاده از نرم افزار SPSS 21 استفاده شد. نت ایج نش ان داد تنظیم شناختی هیجان 65 درصد واریانس افسردگی و 57 درصد واریانس اضطراب را تبیین می کرد (P<0/05) ولی در پیش بینی شدت درد و ناتوانی حاصل از آن نقشی نداشت.بنابراین با توجه به یافته های به دست آمده می توان نتیجه گرفت تنظیم شناختی هیجان نقش مهمی در پیش بینی پیامدهای درد دارند در نتیجه با طراحی برنامه های خاص در زمینه تنظیم شناختی هیجان میتوان گامی در پیش برد درمان بیماران مبتلا به سرطان برداشت
۶.

تاثیر عوامل ناشی از بیماری کرونا بر اقتصاد جهانی و بازارهای مالی بین المللی

کلید واژه ها: بیماری کرونا تولید ناخالص داخلی رشد اقتصاد جهان بازارهای مالی

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : ۲۴۹ تعداد دانلود : ۹۵
شیوع بیماری کرونا در سراسر جهان ساختارهای سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، مذهبی و مالی جهان را به طور کامل تحت تاثیر قرار داده است. بر اساس داده های 22 آوریل 2020 ، بیش از 4.6 میلیون نفر مورد غربالگری(تست کرونا) قرار گرفته اند که نتیجه تست بیش از 2.7 میلیون نفر مثبت شده است ، که از این تعداد، 182.740 نفر به دلیل کرونا جان خود را از دست داده اند. بیش از 80 کشور مرزهای خود را بر روی کشورهای درگیر کرونا بسته اند ، دستور تعطیلی مشاغل را داده اند ، به مردم خود دستور داده اند که خود را قرنطینه کنند و مدارس را برای 1.5 میلیارد کودک تعطیل کرده اند. ده اقتصاد برتر جهان مانند ایالات متحده ، چین ، ژاپن ، آلمان ، انگلستان ، فرانسه ، هند ، ایتالیا ، برزیل و کانادا در آستانه سقوط کامل هستند. علاوه بر این ، بازارهای سهام در سراسر جهان رو به سقوط قرار گرفته و منابع درآمد مالیاتی کاهش یافته است. اپیدمی ناشی از کرونا تأثیر قابل توجهی بر توسعه اقتصادی جهان دارد. برآورد شده است که در صورت تداوم وضعیت فعلی ، کرونا می تواند در هر ماه بیش از 2.0 درصد بر رشد اقتصادی جهان تاثیر منفی بگذارد. بسته به عمق و میزان رکود اقتصادی جهان ، تجارت جهانی نیز ممکن است از 13 تا 32 درصد کاهش یابد. تا زمانی که اثرات پاندمی رخ ندهد ، تأثیر کامل آن مشخص نخواهد شد.
۷.

اصطکاک مالی و نوسانات بازار کار، سرمایه گذاری و جریان سرمایه در مدل استاندارد نئوکلاسیک

کلید واژه ها: عدم تعادل جهانی بازگشت سرمایه اصطکاک بازار کار

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : ۱۱۸ تعداد دانلود : ۶۰
مدل استاندارد نئوکلاسیک پیش بینی می کند که کشورهایی که نرخ رشد بهره وری بالاتری دارند، افزایش سریع در سرمایه گذاری را تجربه می کنند سپس به دنبال این افزایش، کاهش سریع سرمایه گذاری را تجربه می کنند. این پاسخ سرمایه گذاری منحصر به فرد با شواهد تجربی متضاد است که نشان می دهد این نوع رفتار با اصول سرمایه گذاری مغایرت دارد. در این مقاله، من یک مدل تعادل عمومی مرتبط با دو کشور را ارائه میکنم که یک پاسخ سرمایه گذاری مطابق با اصول سرمایه گذاری را از حساسیت بازار کار ارائه می کند. در این مدل، من سرمایه گذاری را به بخش های تجاری و غیرتجاری تقسیم می کنم و نشان می دهم که افزایش در نرخ رشد اقتصادی یک کشور، موجب ضعف در بخش های غیر تجاری می شود که منجر به افزایش نسبی قیمت کالاهای سرمایه گذاری می شود. این ضعف و کمبود به دلیل اینکه نیروی کار نمی تواند به سرعت بین بخش های مختلف اقتصادی، به صورت مناسب تخصیص پیدا کند، ایجاد می شود. این مکانیزم دارای دو پیامد اصلی می باشد. اول، جنبش های ناشی از قیمت های نسبی منجر به متعادل شدن بازگشت سرمایه در کشور های مختلف شده بنابراین تا حد زیادی موجب کاهش سرمایه گذاری اولیه می شود. دوم این که، در حال حاضر صرفه جویی های داخلی نقش مهمی در سرمایه گذاری های مالی ایفا می کنند، و موجب ایجاد یک جنبش هماهنگ بین این متغیر ها می شود.

آرشیو

آرشیو شماره ها:
۳۵