آرشیو

آرشیو شماره ها:
۶۳

چکیده

طی سال های اخیر گردشگری به عنوان صنعت سفید یا غیر آلاینده یکی از منابع اقتصادی، مورد توجه بسیاری از کشورها قرار گرفته است. اگرچه این مسئله با مدیریت و برنامه ریزی می تواند اثرات مهمی در توسعه فرهنگی اجتماعی و سیاسی را به همراه داشته باشدبا توجه به این که در محافل علمی دنیا بحث توسعه پایدار همچنان تداوم دارد، بنابر نظر بسیاری از صاحبنظران؛ گردشگری می تواند به عنوان یکی از ارکان اصلی و مهم در امر توسعه پایدار مطرح گردد. با توجه به تقسیمات صنعت توریسم که گردشگری روستایی نیز جزئی منفک نشدنی از این صنعت است می توان با تکیه بر اطلاعات و اصول اساسی و ارائه برنامه ریزی های مناسب و اصولی نسبت به شناخت پتانسیل ها و محددیت های موجود در بخش توریسم روستایی و تقویت ویژگی های مثبت و از میان برداشتن نکات منفی در رابطه با توسعه پایدار و همچنین ایجاد توازن و تعادل اقتصادی و جمعیتی قدم های مؤثر و مثبتی برداشت. به همین منظور در مقاله حاضر سعی بر آن بوده تا به صورت اجمالی نسبت به ارائه تعاریف و ویژگی های گردشگری و گردشگری روستایی، معرفی محدوده مورد مطالعه، نسبت به شناخت نقاط قوت و ضعف منطقه مورد نظر پرداخت و نهایتا نسبت به ارائه راهکارو استراتژی مناسب در این خصوص اقدام گردد. 

Tourism and Empowering Village Economic(Case Study: Rural of Oramantakht)

In recent years, tourism is considered as an important industry in the world ; both in the number of participants and generated economic is high ranked. According to the continuous negotiation about stable development and opinions of most theoreticians, tourism can be posed as the main and primary skeleton in stable development. According to the tourism industry divisions which tourism is its inalienable part, upon data and suitable planning in indentifying current potentials and limitations in village tourism, empowering positive features, omitting negative facts in stable development, and stabilizing economic and population balance we can pace an affective and positive foot to deliver tourism and village tourism definitions, determine studying limits, identify advantage and disadvantages of the area; finally, we give appropriate strategy and alternative.

تبلیغات