آرشیو

آرشیو شماره ها:
۳۳

چکیده

در این مقاله، سعی شده به بررسی تاثیر فناوری اطلاعات - به عنوان یک عامل کلیدی از جنبه متفاوت در جهت ایجاد و مدیریت ارتباط مستقیم بین سازمانها و مشتریان پرداخته شود. چارچوبی برای توسعه زیرساخت های لازم برای ارتباط موثر و پایدار بین مشتری و سازمان ارائه شده است. از ابزار فن آوری اطلاعات مدرن به عنوان ورودی برای جمع آوری اطلاعات مفید از مشتریان استفاده شده است. سپس، داده ها جمع آوری شد و روندهای مورد نیاز در بخش ارتباط با مشتری سازمان انجام شد. نتایج نشان داد بهبود ارتباط با مشتری، باعث ایجاد مزیت رقابتی پایدار شده و هزینه های سازمان را کاهش می دهد.

Customer relationship management (CRM) using information technology

In this paper, it has been tried to evaluate influence of information technology – as a key factor – from different aspects in order to create and manage direct relationship between organizations and their customers. A framework is presented to develop required infrastructure for effective and sustainable relationship between customer and organization. It uses modern information technology tools as input to collect useful data from customers. Then, data are collected and needed processes are done in customer relationship department of organizations. Results are improved customer relationship, sustainable competitive advantages and reduced costs of organization. The use of information technology (IT) in marketing has been well established and has gained much attention from researchers and marketing practitioners. The concept of database marketing has existed since the 1960s and experienced its rapid.

تبلیغات