آرشیو

آرشیو شماره‌ها:
۱۶

چکیده

پژوهش حاضر با هدف تدوین و واکاوی پارادایم راهبردی تبلیغات تجاری کانون های آگهی در رسانه های اجتماعی به روش کیفی و مبتنی بر تحلیل SWOT انجام شد. داده ها از طریق مصاحبه های نیمه ساختاریافته با 10 نفر از کارشناسان حوزه تبلیغات و رسانه های اجتماعی جمع آوری و با استفاده از ماتریس IFE و EFE و مدل TOWS برای تدوین استراتژی های عملی تحلیل شد. یافته های پژوهش نشان داد که مهم ترین عوامل مؤثر بر موفقیت تبلیغات شامل استفاده هوشمندانه از اینفلوئنسرها، ایجاد پایگاه داده از اطلاعات مشتریان برای رهگیری رفتار آنان و رعایت اصول امنیت اطلاعات است. همچنین، با استناد به مدل مفهومی ترکیبی نظریه اقناع، مدل 4C، تحلیل SWOT و TOWS، یافته ها نشان داد که تهدیداتی نظیر فیلترینگ و نگرانی های امنیتی نیازمند تدوین استراتژی های محافظه کارانه هستند. معیارهای مهمی که می توانند به تبیین الگوی راهبردی تبلیغات تجاری کمک کنند شامل ایجاد پایگاه داده از اطلاعات مشتریان به منظور رهگیری رفتار مشتری در رسانه های اجتماعی (شناسایی مخاطبان تکراری)، امنیت اطلاعات مخاطبان و کسب اعتماد آنان و همچنین افزایش نرخ تعامل کاربران با مدیران کسب وکار در رسانه های اجتماعی است. تولید محتوای اقناعی و متناسب با نیازهای مخاطبان، نقش مهمی در افزایش تعامل و اثربخشی تبلیغات دارد. مدل 4C به شناسایی عناصر کلیدی محتوا، بستر، ارتباط و جامعه کمک کرد. تحلیل SWOT و TOWS استراتژی محافظه کارانه WO با تأکید بر بهره گیری هوشمندانه از اینفلوئنسرها و تولید محتوای هدفمند را پیشنهاد داد. درنهایت مدل پیشنهادی به مدیران تبلیغاتی کمک می کند تا استراتژی های مؤثرتری برای تعامل با مخاطبان و ارتقای بازدهی تبلیغات خود تدوین کنند.

The strategic paradigm of commercial advertising agencies in social media

  The present study aimed to develop and analyze a strategic paradigm for commercial advertising by advertising agencies on social media, employing a qualitative approach based on SWOT analysis. Data were collected through semi-structured interviews with 10 experts in the fields of advertising and social media and analyzed using the IFE and EFE matrices and the TOWS model for strategy formulation. The findings revealed that the most critical factors contributing to advertising success include the intelligent use of influencers, the development of customer databases to track consumer behavior, and adherence to data security principles. Moreover, drawing upon a conceptual model that integrates Persuasion Theory, the 4C Model, and SWOT–TOWS analysis, the results indicated that threats such as content filtering and security concerns necessitate the adoption of conservative strategies. Key criteria that contribute to the formulation of a strategic advertising model include the creation of a customer database to track behavior on social media (e.g., identifying returning users), ensuring audience data security and building trust, and enhancing user engagement with business managers on social platforms. The production of persuasive content tailored to audience needs plays a vital role in improving interaction and advertising effectiveness. The 4C model aided in identifying key components of content, context, communication, and community. SWOT and TOWS analyses recommended a conservative WO (Weaknesses–Opportunities) strategy, emphasizing the smart use of influencers and the generation of targeted content. Ultimately, the proposed model supports advertising managers in formulating more effective strategies for audience engagement and improving advertising performance.    

تبلیغات