بازنمایی دیپلماسی عمومی آمریکا از شرق، در بازی دیجیتال: مطالعه موردی بازی کال آف دیوتی (مقاله علمی وزارت علوم)
درجه علمی: نشریه علمی (وزارت علوم)
آرشیو
چکیده
پس از حادثه 11 سپتامبر، موج گسترده ای در رسانه های دنیا مبنی بر بازنمایی غیرواقعی از غرب آسیا (غرب آسیا (خاورمیانه)) و اسلام ایجاد شد. در این میان، بازی های دیجیتال از جمله رسانه هایی بودند که هم زمان با ورود به عصر جدیدِ بازنمایی، شرق را به عنوان یک غیریت به مخاطبان در سراسر جهان معرفی کردند. سوال اصلی پژوهش حاضر این است که شرق، به عنوان یک سوژه، چگونه در رسانه ی بازی، بازنمایی شده است؟ ازاین رو، به مطالعه مهم ترین بازی ایدئولوژیک و بازنمایی کننده که مبتنی بر یک روایت واقعی از جنگ های دو دهه اخیر آمریکا در منطقه غرب آسیا (غرب آسیا (خاورمیانه)) بوده است، پرداخته شد تا نحوه بازنمایی شرق را در این بازی واکاوی گردد. با روش تحلیل محتوای کیفی چهار بازی از مجموعه کال آف دیوتی[1] تحلیل شدند و مهم ترین ابعاد بازنمایی غرب آسیا (غرب آسیا (خاورمیانه)) و مسلمانان به همراه ویژگی های آن استخراج شد. پس از استخراج مقوله ها و طبقه بندی آنها در 7 مقوله اصلی، یافته های حاصل از تحلیل محتوا را ذیل هر یک از مقوله های اصلی توصیف و تحلیل شد. این مطالعه نشان می دهد که دیپلماسی عمومی و به عبارت دقیق تر دیپلماسی عمومی آمریکا به طور هدفمندانه در این بازی ها به صورت مضامینی آشکار و ضمنی طراحی شده و در فرامتن بازی قابل تحلیل است. کال آف دیوتی با: 1)استیلا یا هژمونی 2)سوءبازنمایی 3)ملی گرایی4)خشونت 5)قدرت 6)فناوری 7)سیاست های خصمانه، به بازنمایی غیرمتعارف و غیرمنصفانه از شرق پرداخته است.Representation of American Public Diplomacy from the East in Digital Gaming: A Case Study of Call of Duty
After the September 11th incident, a widespread wave of unrealistic representations of the Middle East and Islam was created in the world media. In the meantime, digital games were among the media that, at the same time as entering the new era of representation, introduced the East as an otherness to audiences around the world. The main question of the present study is how the East as a subject is represented in the gaming media? Therefore, we studied the most important ideological and representational game, which was based on a true narrative of the last two decades of American wars in the Middle East, to explore how the East is represented in this game.Four games from the Call of Duty series were analyzed using the qualitative content analysis method and the most important dimensions of the representation of the Middle East and Muslims were extracted along with their characteristics. After extracting the categories and classifying them into 7 main categories, we described and analyzed the findings of the content analysis under each of the main categories. This study shows that media diplomacy, or more precisely, American public diplomacy, is purposefully designed in these games as explicit and implicit themes and can be analyzed in the game's metatext. Call of Duty has addressed unconventional and unfair representations of the East through: 1) domination or hegemony 2) misrepresentation 3) nationalism 4) violence 5) power 6) technology 7) hostile policies.







