چکیده

ترغیب مشتریان به خرید یا استفاده از یک خدمت نیازمند ارائه گزاره باارزش از نظر مشتری است. از این رو برنامه های بازاریابی تلاش می کنند با استفاده از راهکارهای علمی، ارزش خدمت یا محصول مورد نظر را افزایش دهند. این تحقیق با هدف بررسی تاثیر ویژگی های تاثیرگذاران بر قصد استفاده از خدمات با توجه به نقش میانجی ارزش درک شده مشتریان انجام شده است. این تحقیق از نظر هدف کاربردی بوده و از نظر ماهیت توصیفی همبستگی است. جامعه آماری در این تحقیق کلیه دنبال کنندگان پیج آموزشگاه میثاق می باشند که تعداد آنها در پایان سال 1402 تعداد 3748 نفر بوده اند. در این تحقیق حجم نمونه باتوجه به فرمول کوکران 350 نفر تعیین شد که به روش غیراحتمالی دردسترس انتخاب شدند. در این تحقیق ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه استاندارد بوده است. روایی محتوا با نظر اساتید و روایی سازه با استفاده از روش تحلیل بارهای عاملی تاییدی تایید شده است. پایایی پرسشنامه با روش آلفای کرونباخ و ضریب پایایی ترکیبی بررسی و تایید شده است. برای بررسی فرضیه ها از مدلیابی معادلات ساختاری توسط نرم افزار اسمارت پی ال اس 3 استفاده شده است. براساس نتایج بدست آمده، ویژگی های تاثیرگذاران بر ارزش ادراک شده و قصد استفاده از خدمات تاثیرگذار است. همچنین ارزش ادراک شده بر قصد استفاده از خدمات اثرگذار است. در این تحقیق نقش میانجی ارزش ادراک شده تایید شده است.

The impact of influencers' characteristics on the intention to use services, considering the mediating role of customers' perceived value

Persuading customers to buy or use a service requires providing a valuable proposition from the customer's point of view. Therefore, marketing programs try to increase the value of the desired service or product by using scientific solutions. This research was conducted with the aim of investigating the influence of influencers' characteristics on the intention to use services according to the mediating role of customers' perceived value. This research is applied in terms of purpose and descriptive-correlative in nature. The statistical population in this research is all the followers of Mithaq School page, whose number was 3748 at the end of 1402. In this research, the sample size was determined according to Cochran's formula of 350 people who were selected by non-probability method. In this research, the data collection tool was a standard questionnaire. The validity of the content has been confirmed by the opinion of the professors and the validity of the construct using the method of factor analysis. The reliability of the questionnaire was checked and confirmed by Cronbach's alpha method and composite reliability coefficient. Structural equation modeling by SmartPLS3 software was used to check the hypotheses. Based on the obtained results, the characteristics of influencers have an effect on perceived value and intention to use services. Also, perceived value affects the intention to use services. In this research, the mediating role of perceived value has been confirmed.

تبلیغات