آرشیو

آرشیو شماره‌ها:
۶۹

چکیده

هدف: هدف اصلی این پژوهش، توسعه استراتژی سرمایه انسانی پژوهش محور در مراکز آموزشی آجا است.روش پژوهش: این پژوهش از نظر هدف، توسعه ای است که با رویکرد ترکیبی انجام شده است. در بخش کیفی با روش های تحلیل مضمون و دلفی و در بخش کمی از روش فازی مثلثی استفاده شد. جامعه آماری کلیه خبرگان مراکز آموزشی آجا است ابزار گردآوری اطلاعات شامل مطالعات کتابخانه ای، مصاحبه و پرسشنامه است. برای تعیین روایی از روش مثلث سازی و برای تعیین پایایی از توافق میان دو کدگذار استفاده شد.یافته ها: توسعه استراتژی سرمایه انسانی پژوهش محور در مراکز آموزشی آجا بر مبنای 3 مضمون سازمان دهنده اصلی شامل مدیران پژوهش محور با 3 مضمون پایه، اساتید پژوهش محور با 3 مضمون پایه و دانشجویان پژوهش محور نیز با 2 مضمون پایه، بنیان نهاده می شود.نتیجه گیری: تحقق استراتژی سرمایه انسانی پژوهش محور در گرو انجام نقش ها، وظایف آموزشی و یادگیری مهارت های آموزشی و سبک های مدیریتی از سوی اساتید، مدیران و دانشجویان این مراکز است.

متن

Development of research-oriented human capital strategy in the training centers of the Army of the Islamic Republic of Iran

Objective: The primary objective of this study is to develop a research-oriented human capital strategy in AJA educational centers.Methodology: This study is developmental in nature and employs a mixed-methods approach. In the qualitative phase, thematic analysis and the Delphi method were utilized, while in the quantitative phase, the triangular fuzzy method was applied. The statistical population comprises experts from AJA educational centers. Data collection tools included library research, interviews, and questionnaires. To ensure validity, triangulation was employed, and reliability was determined through agreement between two coders.Findings: The development of a research-oriented human capital strategy in AJA educational centers is founded on three main organizing themes: research-oriented managers with three fundamental themes, research-oriented faculty members with three fundamental themes, and research-oriented students with two fundamental themes.Conclusion: The realization of a research-oriented human capital strategy depends on the fulfillment of roles, educational responsibilities, and the acquisition of teaching skills and managerial styles by faculty members, managers, and students within these centers.

تبلیغات