آموزش شهروندی و خلاقیت در سیما و منظر شهر
آرشیو
چکیده
مدرسه از مهمترین مکان هایی است که به واسطه آن و با یک برنامه ریزی درست و حساب شده می توان مسائل مهم اجتمایی و فرهنگی را به دانش آموزان آموزش داد. اهمیت آن به حدی است که از آن به خانواده دوم یاد کرده اند. مسأله خلاقیت، از منظرهای مختلفی نگریسته ش ده اس ت. خلاقی ت ب ه عن وان ی ک مس أله آموزشی، به مثابه یک مسأله ی انگیزشی و به عنوان ش رط بق ا در عص ر فراص نعت، م ورد توج ه و عنایت محققان و برنامه ریزان جامعه قرار گرفته است. اما با وجود وجوه ب ه ظ اهر متف اوت و متن وع خلاقیت، در چشم اندازی کلان نگر، ابعاد پیش گفته، در وفاق با یکدیگر قرار داشته، می توان از منظر واحدی بدان نگریست. یکی از مسائل مهمی که در رابطه با مفهوم شهروند و شهروندی وجود دارد این است که چگونه می توان آن را تعلیم و آموزش داد تا بر اساس آن شاهد اجرای صحیح آن در جامعه و شناخت وظایف و تکالیف مبتنی بر آن بود. در این رابطه صاحب نظران مدرسه را بهترین مکان برای آموزش و تعلیم این مقوله می دانند. از این رو، در ادامه پس از پرداختن به موارد مزبور، مس أله چگ ونگی آم وزش خلاقیت، مورد بررسی قرار خواهد گرفت در این مقاله به روش کتابخانه ای مروری بر نقش آموزش شهروندی بر خلاقیت در سیما و منظر شهر خواهیم داشت.Citizenship and creativity education in the city landscape
School is one of the most important places through which, with proper and calculated planning, important social and cultural issues can be taught to students. Its importance is so great that it has been called the second family. The issue of creativity has been viewed from various perspectives. Creativity as an educational issue, as a motivational issue and as a condition for survival in the post-industrial age, has been the focus of attention and concern of researchers and planners of society. However, despite the seemingly different and diverse aspects of creativity, in a macroscopic perspective, the aforementioned dimensions are in agreement with each other and can be viewed from a single perspective. One of the important issues regarding the concept of citizen and citizenship is how it can be taught and educated so that, based on it, we can witness its correct implementation in society and recognize the duties and tasks based on it. In this regard, experts consider school to be the best place for teaching and educating this category. Therefore, after addressing the aforementioned issues, the issue of how to teach creativity will be examined. In this article, we will review the role of citizenship education on creativity in the city landscape using a library method.