آرشیو

آرشیو شماره‌ها:
۷۶

چکیده

تغییر وجود دارد تا شایسته ترین ها باقی بمانند؛ لذا در دنیای متحول و متغیر امروز شرکت ها و سازمان هایی می توانند طعم شیرین موفقیت را بچشند که توانایی خلق ارزش استراتژیک را داشته باشند. این مسئله برای شرکت های فعال در عرصه تجارت الکترونیک ضرورت و اهمیت بیشتری دارد، ازاین رو پژوهش حاضر با هدف شناسایی عوامل کلیدی موفقیت در ایجاد ارزش استراتژیک تجارت الکترونیک در کسب وکارهای آنلاین انجام پذیرفت. این پژوهش از نظر هدف کاربردی،از حیث ماهیت و روش توصیفی پیمایشی و از لحاظ نوع شناسی در زمره پژوهش های آمیخته با رویکرد کیفی و کمی است. جامعه آماری پژوهش خبرگان هستند که تعداد 30 نفر از آن ها بر اساس اصل کفایت نظری و با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. در بخش کیفی پژوهش، ابزار گردآوری داده ها مصاحبه نیمه ساختاریافته است که روایی و پایایی آن با استفاده از ضریب CVR و آزمون درون کدگذار و میان کدگذار تایید شد. و نیز ابزار گردآوری داده ها در بخش کمی پرسشنامه دلفی فازی است که روایی و پایایی آن با استفاده از روایی محتوا و آزمون مجدد تایید شد. در این پژوهش برای تحلیل داده ها در بخش کیفی از روش کدگذاری و نرم افزار Atlas.ti و در بخش کمی از روش Delphi fuzzy استفاده شد. نتایج پژوهش بر اهمیت نهایت مشتری مداری، نوآوری و خلاقیت در تولید و بازاریابی و تبلیغات، تطبیق با تحولات فناوری نوین، پاسخگویی سریع و برخط بودن، انعطاف پذیری، بهبود ارتباط با مشتری و بهره گیری از استراتژی سئو در ایجاد ارزش استراتژیک تجارت الکترونیک تاکید می نماید.

تبلیغات