آرشیو

آرشیو شماره ها:
۴۸

چکیده

مقاله ارزیابی عملکرد کارکنان، نوعی سنجش نظام یافته و دایمی از چگونگی انجام وظایف وابسته به شغل، به منظور شناسایی نقاط ضروری برای رشد و بهبود منابع انسانی است. بدیهی است روش هایی که برای ارزیابی عملکرد کارکنان در سطوح مختلف سازمانی مورد استفاده قرار می گیرد باید متفاوت باشد. این تفاوت به علت گوناگونی نیم رخ شغلی و اهداف در سطوح مختلف سازمانی است. بنابراین اگر روش مورد استفاده جهت ارزیابی عملکرد کارکنان نتواند اثربخشی خود را نشان دهد، ارزش خود را از دست خواهد داد. این تحقیق به دنبال یافتن بهترین روش ارزیابی عملکرد در سطح کارکنان شرکت ساپکو است؛ همچنین به دنبال آن روش های ارزیابی عملکرد در سطح کارکنان شرکت ساپکو با توجه به پنج عامل ویژگی های ارزیاب، ویژگی های ارزیابی شونده، فرایند ارزیابی، ابزار ارزیابی و پیامدهای ارزیابی، اولویت بندی شده اند. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه بازیگران فرایندهای ارزیابی عملکرد کارکنان در شرکت ساپکو می باشد. جمع آوری اطلاعات با استفاده از پرسشنامه های مقیاس دار و زوجی و مصاحبه های ساختمند انجام شده و برای تحلیل داده ها از روش تاپسیس فازی و ANP استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان می دهد که روش مدیریت برمبنای هدف و رتبه بندی ثابت بالاترین اولویت را جهت ارزیابی عملکرد کارکنان در شرکت ساپکو دارا هستند.

تبلیغات