آرشیو

آرشیو شماره ها:
۶۸

چکیده

تحولات شتاب زده جهانی پدیده نوین و اجتناب ناپذیر برخورداری از فناوری های نوین در آموزش را، با عنوان آموزش هوشمند، مطرح می سازد که سهم هر کشور در متناسب سازی و بومی سازی آن قابل توجه است. هدف از پژوهش حاضر ارائه مدل آموزش هوشمند بومی با توجه ویژه به نقش سازمان های مشارکت کننده است. جهت تدوین مدل، رویکرد پژوهشی کیفی داده بنیاد با روش گردآوری داده ها از طریق مصاحبه نیمه ساختاریافته در جامعه آماری فعالان عرصه آموزش در استان تهران استفاده شد. با انجام دادن 14 مصاحبه کیفی و حصول اشباع نظری مدل آموزش هوشمند بومی طراحی شد که در مرکز آن آموزش هوشمند بومی با تعامل بین مجریان، تنظیم کنندگان، توسعه دهندگان، و مخاطبان قرار داشت و بر اساس یافته ها کارکرد صحیح مدل منوط به وجود عناصر و سازمان های مشارکت کننده در جامعه با وزارت آموزش وپرورش است. پیشنهادهای کاربردی جهت توسعه و اثربخشی بیشتر مدل نیز ارائه شد.

Native smart education model with emphasis on participating organizations (a case study of education and sales in Tehran and Alborz province)

Accelerated global developments create new and unavoidable phenomena of new technologies in education under intelligent education, making every country cost-effective and localized. The current research aims to present the indigenous intelligent education model with special attention to the role of participating organizations. The foundation's qualitative data research approach was used with the data collection method through semi-structured interviews in the statistical community of education activists in Tehran province to develop the model. By conducting 14 qualitative interviews and achieving theoretical saturation, a native intelligent education model was designed, the center of which was indigenous intelligent education with the interaction between presenters, regulators, developers, and based on the findings, the correct functioning of the model depends on the existence of participating elements and organizations in the society with the Ministry of Education. The model was also presented with practical suggestions for its further development and effectiveness.

تبلیغات