آرشیو

آرشیو شماره ها:
۶۴

چکیده

هدف این تحقیق شناخت معیارهای انتصاب فرماندهان و مدیران انتظامی در آموزه های مکتب شهید سلیمانی است. تحقیق بر اساس هدف، توسعه ای وکاربردی، و براساس روش، تبیینی- توصیفی، و بر اساس گردآوری داده ها در زمره تحقیقات کیفی و به روش دلفی است. جامعه آماری این تحقیق شامل خبرگان پلیس و اسناد مرتبط با مکتب شهید سلیمانی است. داده های شفاهی و کتبی به روش برهانی- تفسیری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته های تحقیق نشان می دهد که معیارهای انتصاب فرماندهان و مدیران انتظامیبر پایه مکتب شهید سلیمانی را می توان در سه بُعد شغلی- حرفه ای، اعتقادی- معنوی و اخلاقی- رفتاری، طبقه بندی کرد و از گذر بومی سازی و نهادینه کردن سبک فرماندهی این شهید والامقام در انتصاب فرماندهان و مدیران انتظامی، می توان مأموریتهای برقراری نظم را به شیوه ای انجام داد که به پذیرش و استقبال حداکثری افراد جامعه و احساس امنیت و نظم پایدار منتهی شود. نتایج حاکی است که پلیس برای تحقق اهداف خود در انتصاب فرماندهان و مدیران در تراز انقلاب اسلامی و مکتب شهید سلیمانی، باید فرایند انتصاب فرماندهان و مدیران انتظامی را بر اساس ویژگیهای شاخص ابعاد سبک فرماندهی مکتب شهید سلیمانی بازخوانی کند تا از این گذر بتوان از میان گزینه های انتصاب در مشاغل فرماندهی و مدیریت انتظامی، کارکنانی را منصوب کرد که بیشترین انطباق را با این معیارها داشته باشند.

Criteria for appointing commanders and law enforcement managers based on martyr Soleimani School.

The purpose of this research is to identify the criteria for appointing commanders and law enforcement managers based on martyr Soleimani School. This is a purposeful research which is developmental and applied, and based on method, explanatory-descriptive. Data collection is in the category of qualitative research and Delphi method. The statistical population of this research includes police experts and documents related to the school of Shahid Soleimani. Oral and written data were analyzed by argumentative-interpretive method. The findings show that the criteria for appointing commanders and law enforcement managers based on the school of martyr Soleimani can be divided into three dimensions: occupational-professional, doctrinal-spiritual and moral-behavioral and through the localization and institutionalization of the commanding style of this high-ranking martyr in the appointment of commanders and law enforcement officers, it is possible to carry out the order-establishing missions in a way that the most members of society accepts its methods. The results show that in order to achieve the goals in appointing commanders and managers at the level of the Islamic Revolution and martyr Soleimani’s school, the police should re-read the process of appointing commanders and law enforcement managers based on the characteristics of the martyr Soleimani’s school to choose the best candidate based on the martyr’s criteria.

تبلیغات