آرشیو

آرشیو شماره ها:
۱۷

چکیده

در پژوهش حاضر ضمن بررسی نقش، اهمیت و تأثیر استفاده از جهان متاورس بر آموزش وپرورش، مزایا و چالشهای استفاده از آن نیز ذکر گردیده است. این تحقیق مطالعه ای مروری است که اطلاعات آن از روش کتابخانهای از طریق بررسی تعداد بسیار زیادی مقاله، اینترنت و کتابهای مرتبط جمع آوری گردیده است. یافته های پژوهش حاکی از آن است که استفاده از جهان متاورس در وزارت آموزش وپرورش مانند مدارس هوشمند باید در اولویت قرار بگیرد و از اهمیت والایی برخوردار است و نیروی متخصص در این زمینه باید تربیت شود. همچنین معلمان باید در این زمینه مورد آموزش قرار بگیرند و در خصوص نهادینه کردن استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات باید سیاستگذاری و برنامه ریزی روشن و اطلاع رسانی به موقع صورت گیرد.یافته های تحقیق نشان میدهد که چالش های فراروی مدارس در حوزه ی کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات شامل: ضعف تجهیزاتی فنی، ضعف فرهنگی، ضعف انگیزشی آموزشی معلمان، ضعف زیرساختهای مدیریتی و برنامه ریزی و ضعف مالی و اقتصادی میباشد. بنابراین مدارس ابتدایی باید با سیاستگذاری مناسب با این چالش ها مقابله کنند.

Investigating an approach on the necessity of using the metaverse world in education

In this research, while examining the role, importance and impact of using the metaverse world on education, the advantages and challenges of using it are also mentioned. This research is a review study, the information of which has been collected from the library method through the review of a large number of articles, internet and related books. The findings of the research indicate that the use of the metaverse world in the Ministry of Education, such as smart schools, should be prioritized and is of great importance, and expert staff should be trained in this field. Also, teachers should be trained in this field and regarding the institutionalization of the use of information and communication technology, there should be clear policy and planning and timely information. The research findings show that the challenges facing schools in the field of technology application Information and communication include: technical equipment weakness, cultural weakness, teachers' educational motivational weakness, managerial and planning infrastructure weakness, and financial and economic weakness. Therefore, primary schools must deal with these challenges with appropriate policies.

تبلیغات