چکیده

شهر خلاق عمدتاً با سرمایه انسانی پیوند خورده است و از آثار تاریخی آن تاکید شده است وما اگر بیاییم. این شهر خلاق راطبقه بندی کنیم می بینیم با دو دسته شهر خلاق ویا دو طبقه خلاق روبروهستیم. یک عده که تولید کننده ایده هستند ویک که بکارگیرنده ایده وسرمایه گذارایده هستند. دراستان چهارمحال وبختیاری شهروند خلاق هم ایده داده وهم خودش سرمایه گذاری کرده است. مثلاً درشهر هفشجان ایده وهنر جوشکاری که باعث شده حدود 70%درصد این مردم به جوشکاری درسطح کشوروخارج ازکشورمشغول شوند وباعث ارز آوری به کشورشوندکه می توان باتوجه شرایطی که این شهر دارد آن را (شهر خلاق جوش)نامید. بنابراین هدف ازاین تحقیق معرفی تراوش های خلاقیت شهروندان خلاق استان چهارمحال وبختیاری است برای این منظور از روش اسنادی وکتابخانه وتوصیفی ومیدانی استفاده شده است روش کار بدین صورت بوده که با جستجو وبررسی منابع اینترنتی وکتابخانه ای وبررسی میدانی این تحقیق صورت گرفت. باتوجه به ظرفیت ها وپتانسیل های فرهنگی، طبیعی ومذهبی تاریخی و اجتماعی وجذب گردشگرهرکدام از شهرهای استان قابلیت تبدیل شدن به شهر خلاق را دارند.

An Analysis of Creative City Policy in Chaharmahal and Bakhtiari Province

The creative city is mainly associated with human capital and its historical monuments are emphasized, and if we come. To classify this creative city, we see that we are faced with two categories of creative cities or two creative floors. Some are producers of ideas and some are users of ideas and investors. In Chaharmahal and Bakhtiari province, the creative citizen has both given ideas and invested himself. For example, in the city of Hafshjan, the idea and art of welding, which has caused about 70% of these people to be engaged in welding in the country and abroad and cause currency to the country, which can be called (creative welding city) according to the conditions of this city. Therefore, the purpose of this study is to introduce the creativity of creative citizens of Chaharmahal and Bakhtiari province. For this purpose, documentary, library, descriptive and field methods have been used. Due to the cultural, natural and religious capacities and potentials, historical and social and tourist attraction, each of the cities of the province has the ability to become a creative city.

تبلیغات