آرشیو

آرشیو شماره ها:
۶۰

چکیده

هدف اولیه این مقاله بررسی جامعه پذیری حرفه ای دانشجویان دوره های تحصیلات تکمیلی رشته حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی است. هدف بعدی آن مطالعه تأثیر راهبردهای انگیزشی برجامعه پذیری حرفه ای دانشجویان مذکور است. نمونه آماری پژوهش شامل 505 نفر از دانشجویان دوره های تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد – دکتری) رشته حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور است که با استفاده از روش نمونه گیری غیر احتمالی انجام گردیده است. برای آزمون فرضیه ها از مدل رگرسیون چند متغیره با استفاده از نرم افزار اس پی اس اس شماره 22 استفاده شده است. یافته ها نشان می دهد انگیزش درونی، تأثیر مثبت و معنی داری بر جامعه پذیری حرفه ای  دارد. اما انگیزش بیرونی تأثیر معنی داری بر جامعه پذیری حرفه ای  ندارد. همچنین، جنسیت و مقطع تحصیلی تأثیر معنی داری بر جامعه پذیری حرفه ای  دارد، اما سن دانشجویان مورد مطالعه تأثیر معنی داری بر جامعه پذیری حرفه ای  آن ها ندارد.

The Effect of Motivational Strategies on the Professional Socialization of Postgraduate Accounting Students

The first purpose of this study is to investigate the professional socialization of accounting graduate students of Islamic Azad University. Also, its next goal is to study the effect of motivational strategies on the professional sociability of these students. The statistical sample of the study includes 505 graduate students (M.Sc. - PhD) in Accounting, Islamic Azad University throughout the country, which was done using the non-probability sampling method. To test the hypotheses, multivariate regression model was used using SPSS software number 22. Findings show that intrinsic motivation has a positive and significant effect on professional socialization. But external motivation does not have a significant effect on professional socialization. Also, gender and educational level have a significant effect on  professional socialization. But the age of the studied students does not have a significant effect on their professional socialization.

تبلیغات