آرشیو

آرشیو شماره ها:
۵۶

چکیده

 سیاستگذاری رسانه ای، راهبردهای کلانی است که بر هدایت رسانه ها در نیل به اهداف مشخص نظام حاکم دلالت دارد. از آنجا که حوزه سیاستگذاری رسانه ای، حوزه ای ناشناخته در داخل کشور است، هدف این پژوهش، اجرای پژوهشی نظری در حوزه سیاستگذاری رسانه ای و تبیین چارچوبی نظری برای آن است. از بررسی های به عمل آمده مشخص شد که از بعد نظری دو رویکرد در حوزه سیاستگذاری رسانه ای وجود دارد؛ رویکرد اول که رویکردی سنتی به سیاستگذاری رسانه است، رسانه ها را نهادهایی قابل سیاستگذاری می داند و در این راستا بیشتر دولت و حاکمیت ها را پر رنگ می کند که چطور دولت ها برای حفظ منافع عمومی دست به سیاستگذاری رسانه ای می زنند. رویکرد دوم از نظر پیشرفت های تکنولوژیک حوزه ارتباطات، عرصه رسانه را عرصه ای غیر قابل سیاستگذاری می داند. در این مقاله تلاش شده است بر اساس مدل ها و نظریه های موجود در حوزه سیاستگذاری رسانه ای، در قالب این دو رویکرد چارچوب نظری جداگانه ای تدوین شود.

تبلیغات