آرشیو

آرشیو شماره‌ها:
۳۵

چکیده

هدف: هدف پژوهش حاضر ارائه مؤلفه های توانمندی ارتش جمهوری اسلامی ایران در برگزاری بازی های دانشجویان جهان بود.روش پژوهش: روش تحقیق به صورت آمیخته و از نوع طرح متوالی اکتشافی بود. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه افراد درگیر در ساختار ارتش جمهوری اسلامی ایران اعم از کارشناسان، مدیران ورزشی و پیشکسوتان تشکیل داد. روش نمونه گیری به صورت گلوله برفی بود. نمونه آماری با توجه به اشباع نظری داده ها مشخص شد. ابزار گردآوری داده ها مصاحبه نیمه ساختاریافته و جهت تجزیه وتحلیل داده ها از تکنیک کدگذاری استفاده شد. در مرحله کیفی از نرم افزار تحلیل داده های کیفی ان ویوو و در مرحله کمّی از نرم افزار تاپسیس استفاده شد.یافته ها: تجزیه وتحلیل یافته ها در پنج عامل موانع و مشکلات، راهکارها، پیامدهای سیاسی، پیامدهای اقتصادی و پیامدهای نظامی انجام شد و در بخش کیفی برای هر سؤال مضمون های اصلی استخراج شد و با ساخت پرسش نامه در بخش کمّی وزن دهی این مضامین صورت گرفت.نتیجه گیری: نتایج این تحقیق در بحث نقش و توانمندی ارتش در برگزاری بازی های دانشجویان جهان می تواند راه گشا باشد و سبب معرفی قدرت کشور در سطح منطقه و جهان شود، این امر نیاز به برنامه ریزی و هدف گذاری بلندمدت در این زمینه دارد

Presenting the capabilities of the Islamic Republic of Iran Army in holding the World Student Games

Objective: The purpose of this study was to present the components of the Islamic Republic of Iran Army's capability in holding the World Student Games.Methodology: The research method was a mixed and exploratory sequential design. The statistical population of the present study was all the people involved in the structure of the Islamic Republic of Iran Army, including experts, sports managers, and veterans involved in the army's sports structure. The sampling method was a snowball. The statistical sample was determined according to the theoretical saturation of the data. The data collection tool was a semi-structured interview, and a coding technique was used for data analysis. In the qualitative phase, qualitative Nvivo data analysis software was used, and in the quantitative phase, Topsis software was used.Findings: The findings were analyzed in the five factors of obstacles and problems, solutions, political consequences, economic consequences, and military consequences. In the qualitative section, the main themes were extracted for each question, and a questionnaire was made in the section. Some weighting of these themes was done.Conclusion: The results of this research can lead the way in discussing the role and capability of the army in organizing the World Student Games and the reason for introducing the power of the country in the region and the world, and this requires long-term planning and targeting in This has a context

تبلیغات