Taurog’s 1931 adaptation of Mark Twain’s The Adventures of Huckleberry Finn: An Existential Reality of America in the 1860’s (مقاله علمی وزارت علوم)
درجه علمی: نشریه علمی (وزارت علوم)
آرشیو
چکیده
Adaptation studies gained a renewed focus on the understanding of the mutations contained in the area of film adaptation namely by drawing on theorists like Linda Hutcheon and Robert Stam. This being the case, studying the film adaptation is to work as a platform to detect the social, political and cultural changes of the history. Twain’s The Adventures of Huckleberry Finn as a nationally definitive work for the American literature has been persistently adapted to films since the advent of cinema. Mostly these adaptations occur at specific historical times in American history like Taurog’s adaptation of The Adventures of Huckleberry Finn (1931) that studies the existential reality of the novel during the 1860s. And as adaptation studies, in this perspective, expand the horizon for cultural materialists who investigate the historicity of the text, the type of thinking that is promoted in this study is how the film adaptation ideologically has challenged the core of this nationally definitive text of American literature to further probe into the social and historical issues of the time of adaptations.اقتباس 1931 تاروگ از ماجراهای هاکلبری فین اثر مارک تواین: واقعیت وجودی آمریکا در دهه 1860
مطالعات اقتباس با استفاده از نظریه پردازانی مانند لیندا هاچن و رابرت استم، تمرکز جدیدی بر درک جهشهای موجود در حوزه اقتباس فیلم را به ارمغان آورد. از این رو، اقتباس فیلم به عنوان معیاری برای تشخیص تغییرات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی تاریخ عمل می کند. رمان ماجراهای هاکلبری فین اثر مارک تواین که اثری شاخص در سطح ملی برای ادبیات آمریکا به حساب می آید از زمان ظهور سینما به طور مداوم در قالب فیلم اقتباس شده است. این اقتباس ها عمدتاً در برهه های تاریخی خاصی در آمریکا رخ می دهند. به عنوان مثال، می توان اقتباس نورمن تاروگ از این رمان تحت عنوان ماجراهای هاکلبری فین (1931) که واقعیت وجودی رمان را در طول دهه 1860 مطالعه می کند نام برد. و از آنجایی که مطالعات اقتباسی، از این منظر، ما را به سوی ماتریالیست های فرهنگی که به بررسی ماهیت تاریخی بودن متن هدایت می کنند، نوع تفکری که در این پژوهش مورد استقاده قرار گرفته است ناظر بر این پرسش است که چگونه اقتباس فیلم از نظر ایدئولوژیک، شالوده این متن شاخص و ملی در ادبیات آمریکا را به چالش کشیده است و زمینه بررسی بیشتر مسائل اجتماعی و تاریخی زمان اقتباس را فراهم می سازد.
ماجراهای هاکلبری فین،رؤیای آمریکایی،ماتریالیسم فرهنگی،واقعیت وجودی،تاروگ،