آرشیو

آرشیو شماره ها:
۴۸

چکیده

متن

کتب
بر مبنای اعداد: استفاده از حقایق و آمار برای تصویب پروژه‌ها، طرح‌ها و ایده‌ها
تیم جوزف مک‌لیری، 2000
نویسندگان اثبات می‌کنند که چگونه می‌توان یک کسب و کار موفق را بر اساس آمار و ارقام معرفی کرد. آنها توضیح می‌دهند که چگونه می‌توان در مورد استراتژی یک شرکت تحقیق کرد، چگونه می‌توان ایده‌ای را همراستا با روندهای صنعتی حفظ کرد، چگونه می‌توان دست به ادغام‌ها و شراکت‌ها زد و چگونه پاسخ پرسش‌های مهم و کلیدی را یافت.
کتاب جامع طرح‌های کسب و کار: گام‌هایی ساده برای نگارش یک طرح کسب و کار قوی
جوزف کاولو و برایان هازلگرن، 1994
این کتاب نمایانگر پرسش‌هایی کلیدی است که باید به هنگام نگارش طرح یک کسب و کار جدید مد نظر داشته باشیم و خواننده را ترغیب می‌نماید تا به سراغ پاسخ پرسش‌هایی برود که سرمایه‌گذاران در مورد تدوین استراتژی‌های بازاریابی، موضوعات مالی و یافتن راه‌هایی برای قرار داشتن در رأس رقابت مطرح می‌کنند.
طرح توصیفی کسب و کار: پیگیری سریع برنامه‌ریزی کسب و کار برای مدیران اجرایی و کارآفرینان
ریچارد استاتلی، 1999
این کتاب هم برای افراد تازه‌کاز و هم برای برنامه‌ریزان باتجربه به رشته‌ تحریر درآمده است. این کتاب یک راهنمای عملی برای فرآیند برنامه‌ریزی کسب و کار و تمرکز بر برنامه‌ریزی استراتژیک و کنترل‌های عملیاتی و استراتژیک است. ابعاد عملی ایجاد انواع مختلف طرح‌های کسب و کار با ذکر تمام جزییات در این کتاب بیان شده‌اند.
برنامه‌ریزی پوینده: هنر مدیریت برای فردا
بورلی گولدبرگ، جان سایفونیس، 1994
این کتاب خواننده را به کل فرآیند برنامه‌ریزی می‌برد – از انجام تجزیه و تحلیل محیط رقابت گرفته تا انتخاب مسیر از گزینه‌های مختلفی که شرکت برای توسعه پیش رو دارد و تا دستیابی به یک نگرش و تدوین اهداف. این کتاب به مشکلات مربوط به سازگاری با فن‌آوری‌ها، مدیریت تغییر در زمانی که مسیرهای جدید انتخاب می‌شوند و توجه به تغییرات در محیط خارجی که نیازمند مسیرهای جدیدی برای موفقیت هستند نیز می‌پردازد.
سرعت مدیریت اجرایی کسب و کار در برنامه‌ریزی کسب و کارها برای توسعه
فیلیپ والکوف، 1999
این کتاب یک راهنمای گام به گام در قبال فرآیند ایجاد یک طرح کسب و کار که تضمین‌کننده‌ توسعه و سودآوری است و موضوعاتی کلیدی را مشخص می‌کند که مانع توسعه‌ شرکت‌ها و تدوین استراتژی‌های مناسب می‌گردند.
چگونگی تدوین یک طرح کسب و کار موفق
دیوید گامپرت، 1996
این کتاب نمایانگر یک روش گام به گام برای تکمیل یک طرح کسب و کار با کیفیت بالا است. همچنین مدل‌های مختلف طرح‌های کسب و کار که برگرفته از شرکت‌های موفق آمریکایی هستند، ارایه شده‌‌اند.
چگونه طرح یک کسب و کار الکترونیکی را بنویسیم: راهنمای اینترنتی کارآفرینان برای به دست آوردن اطلاعاتی در مورد طرح‌های کسب و کار و گزینه‌های مالی
جوان اگلاش
این کتاب برای کارآفرینان، مالکان کسب و کارها و مالکان وب‌سایت‌ها نوشته شده و یک راهنمای عملی برای تدوین و تهیه‌ یک طرح کسب و کار اینترنتی است. نویسنده بر عواملی تمرکز کرده که کسب و کارهای الکترونیکی را از کسب و کارهای مرسوم مجزا می‌کنند. در این کتاب موضوعات مختلفی تحت پوشش قرار گرفته‌اند مانند شرح وظایف سازمانی، تعیین اهداف، رقابت، بازارها، مشتریان، محصولات، خدمات، بازاریابی، فروش، فعالیت‌های عملیاتی، برآوردهای مالی و مدیریت مالی.
طرحی برای پیروزی: راهنمایی توصیفی برای فرآیندهای کسب و کار
جان گارساید، 1999
نویسنده یک رویکرد روشن و عملی را برای ایجاد و اجرای فرآیندهای مقرون به صرفه‌ کسب و کار ارایه کرده است. وی با تمرکز بر عناصر کلیدی یک طرح جامع کسب و کار، فرآیندهای محوری کسب و کار را که برای موفقیت سازمان الزامی می‌باشند، تشریح کرده است. این کتاب ماحصل سال‌ها کسب تجربه‌ نویسنده در شرکت‌های متعدد و معتبر همچون دانلوپ ، جی‌کی‌ان تکنولوژی و شرکت هوافضای لوکاس است.
طرح موفق کسب و کار: رازها و استراتژی‌ها
روندا آبرامز ، 2000
هدف این کتاب، کمک به خوانندگان برای ایجاد یک طرح کسب و کار است که می‌تواند باعث شود آنها بودجه‌ مورد نیاز برای شروع کارشان را دریافت دارند. این کتاب شامل دیدگاه‌های 200 مالک کسب و کار، سرمایه‌گذاران شرکت‌های سرمایه‌گذاری مشترک و مدیران عامل شرکت‌ها است. نمونه‌های از انواع طرح‌های کسب و کار نیز در این کتاب ارایه شده‌اند.
اینترنت
دنیای کسب و کار
www.bizplanet.com
این سایت دربرگیرنده‌ طیفی از منابع کسب و کار شامل یک خبرنامه، یک طرح کسب و کار مجازی و ارزیابی نرم‌افزارها و کتب ویژه‌ برنامه‌ریزی کسب و کار است.
راهنمای طرح‌های کسب و کار
www.business-plans.co.uk
این سایت دربرگیرنده‌ اطلاعاتی پیرامون منابع برنامه‌ریزی کسب و کار است. همچنین این سایت شامل کتب، امکان ارتباط با وب‌سایت‌های مشابه، مقالات و یک خبرنامه‌ الکترونیکی است.
طرح‌های کسب و کار
www.bplans.com
این سایت یک ابزار راهنمای نرم‌افزارهای ویژه‌ طرح‌های کسب و کار و نمونه‌هایی از انواع طرح‌های کسب و کار است که افراد می‌توانند به راحتی آنها را دانلود کرده و از آنها استفاده کنند.
کسب و کار بیشتر
www.morebusiness.com
این سایت حاوی نمونه‌هایی از انواع طرح‌های کسب و کار است و شما می‌توانید به انبوهی اطلاعات مفید در این زمینه دست یابید.
انجمن کسب و کارهای کوچک
www.sba.gov
این وب سایت که متعلق به دولت آمریکا است، به مالکان کسب و کارهای کمک می‌کند تا به مشاوره‌ها و کمک‌های فنی، مالی و مدیریتی مورد نیاز خود دست یابند.
برنامه‌ریزی استراتژیک – دانشگاه نبراسکا در اوهاما
www.unohama.edu/UNO/stratplan
این سایت حاوی مطالب جذابی برای استفاده در برنامه‌ریزی استراتژیک و همچنین یک ارزیابی جامع درباره‌ این فرآیند است. این سایت حاوی بخشی است که واژگان و عبارات مورد استفاده در برنامه‌ریزی استراتژیک را تعریف می‌کند.
سازمان کسب و کار‌های کوچک آمریکا
www.sba.gov/starting/indexbusplans.html
این سایت حاوی مدل‌هایی از طرح‌های کسب و کار و دیگر اطلاعات مفید برای شروع کسب و کار می‌باشد. پرسش‌های مختلفی همراه با پاسخ‌هایشان در این سایت ارایه شده‌اند.
کتاب‌خانه‌ منابع سرمایه‌گذاری‌های مشترک
www.vfinance.com
این سایت بیانگر چارچوب‌ها و قالب‌های طرح کسب و کار، مقالات عمومی و مطالبی در قوانین کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده است. منابع مختلف و مورد نیاز برای انجام سرمایه‌گذاری‌های مشترک نیز در این سایت ارایه شده‌اند.
سازمان‌ها
ایالات متحده
انجمن مدیریت آمریکا
www.amanet.org
این انجمن که در سال 1923 تأسیس شده، بالغ بر 80000 عضو دارد. این انجمن نشست‌ها و سمینارهای کسب و کار را در سراسر جهان برگزار می‌کند. با تمرکز بر آموزش عملی، اعضا می‌توانند مهارت‌های کسب و کار خود را توسعه داده و با مطالعه‌ بهترین روش‌های موجود، استراتژی‌های موفق برنامه‌ریزی را تدوین کنند. همچنین این سازمان منابعی ارزشمند را به صورت مکتوب منتشر می‌کند که طیف گسترده‌ای موضوعات همچون طرح‌های کسب و کار، ایجاد دوران شغلی و استفاده از فن‌آوری‌ها را دربرمی‌گیرند.
کلوپ مدیران عامل
www.main.ceoclubs.org
این مرکز که در سال 1978 تأسیس شده، به عنوان یک منبع مدیریتی برای کارآفرینان و مشاوران حرفه‌ای فعالیت می‌کند. اعضای آن باید مدیر عامل شرکت‌هایی باشند که سالانه 2 میلیون دلار فروش دارند. این سازمان نشریاتی را انتخاب می‌کند که در زمینه‌ توسعه‌ طرح‌های کسب و کار منتشر می‌شوند و سمینارهایی را نیز در باب فعالیت‌های کارآفرینانه برگزار می‌کند.

تبلیغات