آرشیو

آرشیو شماره ها:
۴۸

چکیده

متن

کتب
فحوای بازاریابی مستقیم (جلد چهارم)
درایتون برد
این یک کتاب کاربردی است که بازاریابی مستقیم را معرفی می‌نماید، مملو از مطالعات موردی بین‌المللی است و دربرگیرنده‌ نمونه‌های از استراتژی‌های موفق است. این کتاب به این عناوین می‌پردازد: نقش واحد بازاریابی، چگونه مشتریان را به دست آورده و آنها را حفظ کنیم، چگونه به اهداف دست یافته و نتایج را ارزیابی کنیم، آنچه که باید بفروشید، چگونه محصولاتی کارآمد داشته باشیم، چگونه یک نمایندگی را انتخاب کرده و چگونه بدون وجود آن هم کار کنیم، و اینترنت ابزار نوین بازاریابی مستقیم.
بازاریابی مستقیم: استراتژی، برنامه‌ریزی و اجرا (جلد چهارم)
ادوارد ناش
این نسخه‌ روزآمد شده‌ متنی کلاسیک در باب صنعت بازاریابی مستقیم است. نویسنده‌ این کتاب که مدیر عامل یک شرکت فعال در حوزه‌ بازاریابی مستقیم است، یک ارزیابی کلی را در مورد تمامی ابعاد بازاریابی مستقیم از جمله برنامه‌ریزی استراتژیک، روش‌های بازاریابی از طریق رسانه‌ها، اصول اقتصادی بازاریابی مستقیم و ملاحظات بازاریابی مستقیم در قبال اینترنت و بازاریابی جهانی ارایه می‌نماید.
کسب و کار رو در رو: ابزار رقابت در عصر تعاملات
دان پپرز و مارتا راجرز
این کتاب که توسط قهرمانان بازاریابی روابط با مشتریان نوشته شده ، پرفروش‌ترین کتاب در زمینه‌ استفاده از فن‌آوری‌های نوین و پیشگام بودن در این حوزه است.
کشف بازاریابی مستقیم
لیزا اومالی، موریس پترسون و مارتین اوانز
این کتاب که برای دانشجویان به رشته‌ تحریر درآمده، نظریه‌ بازاریابی مستقیم را بررسی نموده و به طور خاص به این حوزه‌ها می‌پردازد: تقسیم‌بندی بازار و بازاریابی مستقیم؛ بانک اطلاعاتی بازاریابی؛ تحقیقات بازار؛ رسانه‌هایی همچون اینترنت؛ خلاقیت؛ قوانین و مقررات؛ و مسئولیت‌پذیری اجتماعی. مطالعات موردی مختلفی نیز در این کتاب درج شده‌اند.
خصوصی‌سازی: چگونه بدون نقض حریم خصوصی دیگران، از خصوصی‌سازی سود ببریم
بروس کازانوف ، دان پپرز و مارتا راجرز
این کتاب تحقیقی در مورد نحوه‌ رشد آتی استفاده از اطلاعات فردی و تاثیر آن بر جهان کسب و کار است. نویسنده با استفاده از این تحقیق در زندگی واقعی، تناقضی را مورد بررسی قرار می‌دهد که در برخی مواقع میان افزایش سود حاصل از تعاملات شخصی و عدم نقض حریم خصوصی دیگران بروز می‌کند.
بازاریابی مستقیم نوین: چگونگی اجرای یک استراتژی بازاریابی در قبال بانک‌های اطلاعاتی سود مدار
دیوید شپارد و همکاران
این کتاب، یک مرجع جامع برای هر سطحی از دانش و تجربه است. مؤلفان به موضوعات و فرآیندهای بازاریابی مستقیم می‌پردازند و روش‌های قدیمی را با فن‌آوری‌های نوین همچون استفاده از داده‌ها و اینترنت ادغام می‌کنند.
بازاریابی مستقیم نوین و یکپارچه
مایک بری
موضوع اصلی این کتاب آن است که بازاریابی مستقیم – با محوریت خلاقیت و بهره‌برداری سودمندانه از روابط با مشتریان – در واقع بازاریابی آینده است. این کتاب نقاط ضعف و قوت اصول کلیدی بازاریابی مستقیم را بررسی می‌نماید. به علاوه، نیاز به برنامه‌های یکپارچه و ساختاریافته‌ بازاریابی مستقیم با استفاده از رسانه‌های مختلف تشریح شده و در مورد ساختار یک نهاد ارتباطی منسجم توصیه‌هایی ارایه شده است. مطالعات موردی مختلفی نیز ارایه شده‌اند.
یک کتاب مرجع رو در رو: جزوه‌ای کامل برای اجرای برنامه‌های بازاریابی رو در رو (جلد 288)
دان پپرز، مراتا راجرز، باب دورف
این منبع عملی و کاربردی، برای استفاده‌ شرکت‌هایی تهیه شده که به صورت رو در رو با مشتریانشان کار می‌کنند. این کتاب شامل اطلاعاتی کامل در مورد نحوه‌ شناسایی و توسعه‌ مشتریان وفادار برای کسب و کار شما است.
آینده‌ فعالیت‌های رو در رو: ایجاد ارتباط با مشتریان در یک زمان
دان پپرز، مارتا راجرز
بازاریابی انبوه روزهای نخست خود را پشت سر گذارده است. هم‌اکنون عرصه‌ بازاریابی روابط فرا رسیده که در آن شرکت‌ها انرژی زیادی صرف می‌کنند تا به مشتریانی وفادار دست یابند تا کالاهای بیشتری را به افراد کمتری بفروشند. این اثر نکاهی به استراتژی‌های آینده‌ فعالیت‌های رو در رو دارد.
بازاریابی ارتباطات: استراتژی‌های موفق در عصر مشتری مداری
رجیس مک‌کنا
این کتاب دربرگیرنده‌ مشاوره‌هایی به سازمان‌ها در خصوص نحوه‌ برتری و کنترل بازار از طریق ایجاد روابط مهم و عالی با مشتریان است.
روش‌های بازاریابی مستقیم موفق
باب استون و ران ژاکوبز
این کتاب که به تازگی روزآمد شده، یک دستورالعمل کلاسیک در قبال بازاریابی مستقیم است که رسانه‌های نوین را با استراتژی‌های سنتی بازاریابی ترکیب می‌کند تا امکان یک بازاریابی مستقیم مؤثر برای مشتریان فراهم گردد. محتوای این کتاب شامل شناسایی و رفع نیازهای مشتریان، بازاریابی کسب و کار و استفاده از روش‌های تجارت الکترونیک همچون استراتژی‌های ایجاد نام‌های تجاری از طریق سایت‌های اینترنتی است.
2239 راز آزموده شده برای بازاریابی مستقیم موفق
دنی هاتچ و دان جکسون
برای سهولت بیشتر این کتاب به بخش‌های مختلفی تقسیم شده و منبعی عالی برای مشاوره‌ بازاریابی مستقیم می‌باشد که برگرفته از تجارب کارشناسان و متخصصان این حوزه است.
مجلات
Direct Marketing International
این یک مجله‌ حرفه‌ای است که بر بازاریابی مستقیم در سطح جهان متمرکز است.
Interactive Marketing
www.henri-stewart.com/journals/hspindex.htm
این مجله‌ بین‌المللی، فضایی برای ستارگان نوظهور بازاریابی است تا تجارب، عقاید، تحقیقات و مطالعات موردی خود را با یکدیگر مبادله نمایند. قوانین و مقررات روزآمد شده نیز در این نشریه گنجانده شده‌اند.
Marketing Direct
www.mxdirect.co.uk
هدف این مجله بازاریابان مستقیم است و شامل اخبار، مطالعات موردی، متفکران، شخصیت‌ها و نامه‌ها است.
اینترنت
مستقیم
www.directmag.com
این سایت یک مجله‌ الکترونیکی آمریکایی به همین نام است که ویژه‌ بازاریان ارشد است و تمامی ابعاد بازاریابی مستقیم را تحت پوشش دارد.
منابع مرتبط بازاریابی مستقیم
www.dmlr.org/guide.htm
از طریق این آدرس، امکان اتصال با بسیاری از سایت‌های مفید در زمینه‌ بازاریابی مستقیم فراهم آمده است.
اخبار بازاریابی مستقیم
www.dmnews.com
اخبار بازاریابی مستقیم یک روزنامه‌ الکترونیکی است که صنعت بازاریابی مستقیم را پوشش می‌دهد. سایت این روزنامه دربرگیرنده‌ آخرین اطلاعات در خصوص قوانین، کسب و کار و اخبار تاثیرگذار بر این صنعت است. این سایت شامل ثبت نام جهت ارسال رایگان خبرنامه‌ از طریق پست الکترونیک، یک فهرست راهنمای الکترونیکی در مورد شرکت‌های فعال در حوزه‌ بازاریابی مستقیم و اطلاعات خصوصی است.
اطاق بین‌المللی بازرگانی
www.isswbo.org/home/statements_rules/rules/1998/marketcod.asp
اطاق بین‌المللی بازرگانی، قوانین خود در زمینه‌ بازاریابی مستقیم را از طریق این سایت منتشر می‌کند. هدف از این قوانین ارتقای استانداردهای عالیه‌ اصول اخلاقی در زمینه‌ بازاریابی است.
پاسخ
www.royalmail.com/response
این سایت اطلاعاتی به موضوعات برنامه‌ریزی و استراتژی در قبال تبلیغات موفق در عرصه‌ بازاریابی مستقیم پرداخته و در عین حال اخبار این صنعت را ارایه می‌نماید.
بازاریابی هدف
Wwwtargetonline.com
این سایت متعلق یک نشریه‌ الکترونیکی آمریکایی به همین نام است که شامل مقالات و اطلاعات بازاریابی مستقیم است.
انجمن بازاریابی مستقیم
www.the-dma.org
این انجمن، یک انجمن تجاری است که نیازهای بازاریابان مستقیم و عرضه‌کنندگان خدمات این حوزه را مرتفع می‌سازد. سایت این انجمن شامل اطلاعاتی جامع در باب بازاریابی مستقیم است. این اطلاعات عبارتند از: برگزاری کنفرانس‌ها و سمینارها؛ پیشرفت‌های حرفه‌ای؛ اصول راهنمای این صنعت همچون اصول راهنمای اخلاقی و دوره‌های آموزشی الکترونیکی؛ فهرست راهنمای بازاریابان مستقیم که بر اساس نام و نوع خدماتشان فهرست‌بندی شده‌اند؛ اطلاعات خصوصی؛ تحقیقات و موضوعات حقوقی و قضایی.
سازمان‌ها
ایالات متحده
انجمن بازاریابی مستقیم
www.the-dma.org
انجمن بازاریابی مستقیم یک انجمن تجاری برای کاربران و عرضه‌کنندگان خدمات در بازاریابی مستقیم و بانک‌های اطلاعاتی این حوزه است. این انجمن که در سال 1917 تاسیس شده، هم اینک دارای 4700 سازمان عضو در ایالات متحده و 53 کشور جهان است. خدمات عضویت در این انجمن عبارت است از برگزاری رخدادهای مختلف، پیشرفت‌های حرفه‌ای، سخنرانی در نهادهای عمومی و دولتی و استفاده از کتابخانه‌ این انجمن. به تازگی این انجمن اقدام به تشکیل دو انجمن در حوزه‌ تجارت الکترونیک به نام‌های انجمن رسانه‌های گروهی و انجمن ادغام‌های اینترنتی نموده است.
اروپا
انجمن بازاریابی مستقیم
www.dma.org.uk
اهداف این انجمن عبارتند از بهبود وضعیت صنعت بازاریابی مستقیم و جلب اعتماد مشتریان به بازاریابی مستقیم.
فدراسیون بازاریابی مستقیم اروپا
www.fedma.org
هدف این فدراسیون که عضویت در آن برای سازمان‌ها و انجمن‌های فعال در حوزه‌ بازاریابی مستقیم آزاد است، توسعه، ارتقا و ارایه‌ اطلاعات صنعت بازاریابی مستقیم در اروپا است.
انستیتو بازاریابی مستقیم
www.theidm.co.uk
این انستیتو یک نهاد حرفه‌ای برای متخصصان بازاریابی مستقیم است. خدماتی که این انجمن در اختیار اعضای خود قرار می‌دهد عبارتند از برگزاری رخدادهای مختلف، برگزاری جلسات، فرصت برقراری ارتباطات رو در رو، ارایه‌ اطلاعات، ارایه‌ منابع پژوهشی و برنامه‌های اعطای گواهی‌نامه‌های ملی.
اگر شرکت شما نتواند بهترین باشد، به هیچ بازاری تعلق ندارد. فیلیپ کوتلر
اگر مردم‌شناسان با ما کار کنند، نیاز چندانی به یک واحد بازاریابی نداریم. آنیتا رودیک

تبلیغات