آرشیو

آرشیو شماره ها:
۲۸

چکیده

کیفیت در سازمان های خدماتی در طی فرآیند ارایه خدمت و در تقابل بین مشتری و ارایه دهنده خدمت رخ می دهد. برای سنجش کیفیت خدمات، در واقع تفاوت بین آنچه که مشتریان احساس می نمایند که باید دریافت کنند و آنچه که به طور واقعی ارایه می گردد مورد سنجش قرار می گیرد. در این مقاله با مطالعه درباره ویژگی های کیفیت خدمات، پنج شاخص از سنجه های کیفیت، شناسایی و این شاخص ها یا سنجه ها از طریق فرآیند تحلیل سلسه مراتبی وزن دار گردیدند. از وزن های اولویت بندی شده به نوبه خود، در مدل مدل برنامه ریزی آرمانی استفاده شود تا به گزینش بهترین مجموعه ابزار کنترل کیفیت برای اهداف مربوط به مشتری به کار گرفته شوند. این مقاله راهی را برای تصمیم گیری پیشنهاد می کند که وزن دار کردن (اولویت بندی) سنجه های کیفیت خدمات ویژه یک سازمان را ممکن می سازد و محدودیت منابع دنیای واقعی (بودجه، ساعت، نیروی کار و غیره) را در نظر می گیرد و یک مجموعه بهینه ابزارهای کنترل کیفیت خدمات درباره سنجه های کنترل کیفیت می توان تصمیم گیری کرد و آن ها را به کار بست، و همچنین چگونه از فرآیند تحلیل سلسه مراتبی در مدل می توان استفاده نمود. مطالعه ای موردی نیز در این مقاله بیان شده است تا کاربردی بودن این مدل ترکیبی را نشان دهد.

تبلیغات