آرشیو

آرشیو شماره ها:
۴۰

چکیده

متن

اعتقاد به ظهور موعود مصلح، آن چنان که اهل تحقیق نوشته اند، در میان ادیان و نحله های بسیاری، به عنوان اعتقاد اصیل جریان دارد. در این میان، ادیان ابراهیمی نیز، به گونه ای بارزتر بر این مساله تکیه و تاکید کرده اند. از جمله در انجیل فارقلیط و در قرآن وعده وراثت زمین به دست صالحان ذکر شده است.
چندی است در جهان غرب، میان نحله هایی از یهود و مسیحیان، تفکری واحد در افتاده است که بنا به ظهور علایمی چند، بازگشت دوباره مسیح را در آینده ای نزدیک بشارت می دهند. آنها البته مقدمه ای برای این ظهور در نظر دارند و آن اینکه در «آخرالزمان » نبردی بسیار سخت میان طرفداران «مسیح » و دشمنان او روی خواهد داد و دست آخر، این معتقدان به «مسیح »اند که مردان پیروز این میدان تلقی می شوند.
این تئوری با برخی از روایات دینی ما مسلمانان [چون قرقیسا] نیز موافقت دارد. ما نیز معتقد به نبرد حق و باطل هستیم و به قول امام خمینی، رحمة الله علیه، پیش از ظهور باید مجاهدتهای فراوانی انجام گیرد.
میدان مبارزه «هار مجدون » نام دارد. صهیونیستها آن منطقه را در مرز اردن، سوریه و فلسطین اشغالی نشان داده اند. [55 مایلی شمال تل آویو و 20 مایلی جنوب شرقی حیفا و 15 مایلی دریای مدیترانه] آنها خود را نیروهای بر حق این نبرد بزرگ می نامند و طبعا برای تحقق این شعار بزرگ، از هیچ تبلیغی دریغ نمی کنند.
پت رابرسون یکی از مروجان این اندیشه درایالات متحده آمریکامی گوید:
«همه شرایط این رویداد (نبرد هار مجدون) حالا دارد عملی می شود. در هر لحظه ممکن است روی بدهد، تا کلام حزقیال تحقق بپذیرد. تحقق آن دارد آماده می شود... ایالات متحده برآن است که این حزقیال، عملی شود...»
پیروان این نظریه، جنگ را گریز ناپذیر می دانند و البته تا اینجای قضیه مشکلی نباید وجود داشته باشد. طرفه اینجاست که ممکن است طرفداران جبهه حق و باطل از هم تمیز داده شوند. چنانکه برخی از منابع ترویج این اندیشه با شمارگانهای میلیونی در ایالات متحده به فروش رسیده است.[کتاب انجیل مرجع شکوفیلد، نوشته سیروس اینگرسون شکوفیلد]«گریس هال سل » نویسنده کتاب «تدارک جنگ بزرگ بر اساس پیشگوییهای انبیای بنی اسراییل » ترویج تئوری نبرد آخرالزمان [هارمجدون Armageddon ] را - بر این اساس که صهیونیستها نیروهای حق مدار این جبهه هستند - اتحاد پنهانی میان اسراییل و مسیحیان دست راستی ایالات متحده می داند که آنها به منظور حمله به مسلمانان این توطئه را زمینه چینی کرده اند.
او خود با گروه «فال ول » به دیدار «دره مجدو» در فلسطین اشغالی رفته است و بارها سخنان این گروه را شنیده است. اما ادعای صهیونیستها در حق جلوه دادن خود را خالی از نقصان نمی داند. گریس هال سل کتاب خود را در بخشهایی به ترتیب زیر نوشته است:
1. با جری فال در سرزمین مسیح/ نبرد هار مجدون/ پایان نزدیک است/ ریگان: برای یک هار مجدون واقعی مسلح شویم و...
2. دیداری از لینچ برگ.
3. گشت مسافرتی دوم با فال ول/ دیداری از یک کوه مقدس/ برافروختن آتش یک جنگ مقدس/ هیچ مسیحی برای راهنمایی ما پیدا نشد/ اکتشاف صهیونیزم نه یهودی.
4. یک زناشویی مصلحتی/ چرا اسراییل به جستجوی اتحاد با مسیحیان دست راستی نوین برآمد/ از این اتحاد چه چیزی گیر اسراییل می آید؟ «پول »، «سرزمینهای بیشتر»، «پشتیبانی همگانی مسیحیان » و...
امیرحسین اصغری

تبلیغات