آرشیو

آرشیو شماره ها:
۹۰

چکیده

هدف: این پژوهش کیفی به دنبال یافتن قابلیت های برندسازی کتابخانه ملی ج.ا.ا بر اساس مدل 4p است. روش: پ ژوهش در قالب رهیافت نظام مند و با بهره گیری از نظریه داده بنیاد انجام شده است. به این منظور مصاحبه های عمیقی با 13 نفر از «اعضای هیأت علمی و کارمندان ارشد» کتابخانه ملی ج.ا.ا صورت گرفت. یافته ها: «هویت و واقعیت منحصر به فرد» و «جایگاه برتر کشوری» مؤلفه های محوری پژوهش هستند. بهره مندی مطلوب از مؤلفه های آمیخته بازاریابی، شرایط علّی پژوهش به منظور رسیدن به برند برتر کشوری محسوب می شود. همچنین بهره مندی از فرصت های قانونی بی بدیل به عنوان عامل مداخله گر و پویایی بازار اطلاعات و سیاست ها و قانون های دولتی به عنوان عوامل زمینه ای در این پژوهش مطرح شده اند. اصالت/ ارزش: این پژوهش سبب روشن شدن ارزش اطلاعاتی و خدماتی مراکز خدمات اطلاعاتی و به طور خاص، کتابخانه ملی می شود. همچنین مرور مجدد فلسفه وجودی این سازمان ملی و شفاف شدن نقش متمایز آن در بافت و ساختار پژوهشی، از نتایج این پژوهش است.

Branding capabilities in information and knowledge services, applying grounded theory

Objective: This qualitative study aims to find branding capabilities of Iranian National Library with approach of 4p. Methodology: The study is based on a systematic approach and applies the grounded theory. For this purpose, 13 deep interviews with the faculty members and senior staff of Iranian National Library was performed. Findings: The "unique identity and reality" and "top position" are central research components. Utilizing components of the marketing mix is of causal research in order to get the top brand in the country. Also, benefiting from unique legal opportunities have been proposed as interventional factors, and the market dynamics and governmental policies and laws have been proposed as contextual factors in this study. Originality/value: This research explains the value of information and services in information service centers, especially in Iranian National Library. Also it reviews the philosophy of existence of this national organization and its distinct role in research context and structure in the country.

تبلیغات