آرشیو

آرشیو شماره ها:
۸۰

چکیده

متن

1- وقتى که فریاد اسلام خواهى مردم کشورما در پانزده خرداد به‏گوش آمریکا رسید و وقتى که براى اولین بار غرور آمریکا واقتدار و ابرقدرتى او در اعتراض به مصونیت کارگرانش در ایران‏شکسته شد. .. محمدرضاخان دستور داد که صداى اسلامخواهى ملت مارا خاموش کند.
صحیفه نور، ج 20، ص 116.
2- آمریکا مى‏خواهد که همه کشورها را زیر نفوذ خود داشته باشدولى ما چنین تصورى را نمى‏توانیم بپذیریم و ملت از آن خسته شده‏است.
صحیفه نور، ج 4، ص 186.
3- امریکا و شوروى اینان براى مقاصد شوم خود... بهترین راه‏را در حمله به فرهنگ‏هاى ملت دانسته و دانشگاه‏ها را به خدمت‏گرفتند.
صحیفه نور، ج 19، ص 203.
4- مهمترین و دردآورترین مساله‏اى که ملت‏هاى اسلامى و غیراسلامى کشورهاى تحت‏سلطه با آن مواجه است، موضوع آمریکاست،دولت امریکا به عنوان قدرتمندترین کشورهاى جهان براى بیشتربلعیدن ذخایر مادى کشورهاى تحت‏سلطه از هیچ کوششى فروگذارنمى‏کند. امریکا دشمن شماره یک مردم محروم و مستضعف جهان است.
صحیفه نور، ج 13، ص 83.
5- امریکا و شوروى عملا جهان را به دو بخش آزاد و قرنطینه‏سیاسى تقسیم کرده‏اند. در بخش آزاد جهان این ابرقدرتها هستندکه هیچ مرز و حد و قانونى نمى‏شناسند... اما در بخش قرنطیه‏سیاسى که متاسفانه! اکثر ملل ضعیف عالم و خصوصا مسلمانان درآن محصور و زندانى شده‏اند هیچ خصوصیات و اظهارنظرى وجودندارد. همه قوانین و مقررات و فرمول‏ها همان قوانین دیکته شده‏و دلخواه نظامهاى دست نشاندگان و در برگیرنده منافع مستکبران‏خواهد بود.
صحیفه نور، ج 20، ص 230.
6- آمریکاست که اسلام و قرآن مجید را به حال خود مضر مى‏داند ومى‏خواهد آنها را از جلوخود بردارد. آمریکاست که روحانیون راخار راه استعمار مى‏داند و باید آنها را به حبس و زجر و اهانت‏بکشد.
صحیفه نور، ج 1، ص 111.
7- درندگانى هستند که از هیچ جنایت و خیانتى براى مقاصد شوم‏جنایتکارانه خود دست نمى‏کشند و براى ریاست و مطامع پست‏خوددوست و دشمن را نمى‏شناسند و در راس آنان آمریکا این تروریست‏بالذات دولتى است که سرتاسر جهان را به آتش کشیده و هم پیمان‏او صهیونیست جهانى است.
صحیفه نور، ج 21، ص 172.
8- اگر آمریکا از یک جایى یا از جاهایى تعریف مى‏کند، تعریف‏از خودش است، براى اینکه مى‏بیند همه مطیع او هستند و این که‏از ماتکذیب مى‏کند وهر روز یک چیزى مى‏گوید، براى این که مى‏بیندکه این ملت مطیع او نیست.
صحیفه نور، ج 20، ص 178 و 179.
9- این ملتى که الان دارند فریاد مى‏زنند «مرگ بر آمریکا»مقصودشان کارتراست، ملت آمریکا که به ما کارى نکرده، ملت‏آمریکا بفهمد مطلب را; اگر بفهمد مطلب را ملت آمریکا به حسب‏وجدان انسانى‏اش با ما موافق است.
صحیفه نور، ج 11، ص 9.
10- تحمیل کاپیتولاسیون بر ملت مظلوم ما به وسیله شاه مخلوع‏سابق از بزرگترین جنایات آمریکا بود که با مخالفت روحانیون وملت متدین مواجه گشت و از آن پس چه ستم‏ها و چه جنایات که برملت ما وارد نشد... ملت ایران را از سگهاى آمریکا پست‏ترکردند. مجموعه کوثر، ج 1، ص 170.
11- آمریکا مى‏خواهد با تمام قوا بین مسلمین اختلاف بیندازد.
صحیفه نور، ج 15، ص 243.
12- مصیبت عظیم آن است که آمریکا که قریب نیم قرن برمسلمانان جهان بخصوص منطقه هرچه خواسته است‏ستم کرده و مخازن‏آنان را غارت نموده است، دولتها نه تنها از ترس آمریکانمى‏توانند اظهار مظلومیت مظلومان را حتى در کشورهاى خودشان‏بشنوند، بلکه چنانچه دیدیم با ملت غارت زده ایران که با نهضت‏اسلامى خود مى‏خواهد فریاد مظلومانه سردهد... چه‏ها کرده و درمخالفت‏با ایران حتى از آمریکا و اسرائیل گوى سبقت را ربودند.
صحیفه نور، ج 17، ص 28.
13- روحانیت اصیل درتنهایى و اسارت خون مى‏گریست که چگونه‏آمریکا و نوکرش پهلوى مى‏خواهند ریشه دیانت و اسلام را برکنند وعده‏اى روحانى مقدس نماى نا آگاه یا بازى خورده و عده‏اى وابسته‏که چهره‏شان بعد از پیروزى روشن گشت، مسیر این خیانت‏بزرگ راهموار مى‏نمودند.
صحیفه نور، ج 21، ص 92.
14- اگر چنانچه بنشینید سرمسند و با حرف و با فحاشى، به هم‏مسائل را غفلت از آن بکنید، این همان است که قدرتهاى بزرگ‏مى‏خواهند تا این مملکت‏خرابه بماند و صداى مردم در آید، این‏همان است که شما هم عمان آمریکایید منتها ملتفت نیستید... ودر عذاب با آنهایى که از عمال آمریکا بودند با توجه، مشترک‏هستید با کم و زیادش.
صحیفه نور، ج 13، ص 76.
15- به ایستادگان در مقابل آمریکا و سایر قدرتها دعا کنید وبدانید که ما با آمریکا در ستیزیم و امروز دست آمریکا ازآستین دولت عراق بیرون آمده است و به امید خدا این ستیز تااستقلال واقعى ادامه دارد.
صحیفه نور، ج 13، ص 84.
16- من بارها گفته‏ام و هم اکنون اعلام مى‏کنم که ایران باید تاقطع تمام وابستگى‏هاى سیاسى، نظامى، اقتصادى و فرهنگى خود ازآمریکا به مبارزات قاطع خود علیه این جهانخوار بى‏رحم ادامه‏دهد و بعد در صورتى که ملت‏بیدار و شریف ما اجازه دهد، ارتباطبسیار عادى خود را در حد سایر کشورها با آمریکا بر قرارمى‏کنند.
صحیفه نور، ج 11، ص 265.
17- ایران دستش را پیش آمریکا ان شاء الله تا ابد دراز نمى‏کندولو اینکه فانى بشود. آنها گمان مى‏کنند که ما براى فرض کنیدکه یک نفت‏یا براى چیزى تسلیم آمریکا مى‏شویم درصورتى که نه;ما تا فناى خودمان تسلیم دیگر نمى‏شویم.
صحیفه نور، ج 11، ص‏266.
18- جهان باید بداند که ایران راه خود را پیدا کرده است و تاقطع منافع آمریکاى جهانخوار این دشمن کینه توز مستضعفین جهان‏با آن مبارزه‏اى آشتى‏ناپذیر دارد.
صحیفه نور، ج 15، ص 125.
19- آمریکا ضربه از اسلام خورده است و از اسلام مى‏ترسد.
صحیفه نور، ج 11، ص 221.
20- جوانهاى ما توجه داشته باشند به اینکه امریکا با سرنیزه‏نمى‏آید به میدان شما، با قلم مى‏آید به میدان شما، با قواى‏انتظامى نمى‏آید به اینجا، با آن اشخاص که دارد و دارد این‏امور را مى‏گرداند به دست آنها، با آنها مى‏آید به میدان ما.
صحیفه نور، ج 10، ص 156.
21- اگر آمریکا پشتیبانى از اسرائیل نمى‏کرد، اسرائیل‏مى‏توانست فلسطین را غضب کند، مى‏توانست ادعا کند که جولان مال‏ماست و آن را براى خودشان ثبت کند؟ اگر امریکا نبود و این‏قدرت شیطانى نبود، این همه فساد در بلاد مسلمین حاصل مى‏شد؟ این‏همه خونریزى‏هایى که در بلاد مسلمین مى‏شود با تحریکات آمریکاست‏و امریکا و آنهایى که با او هستند.
صحیفه نور، ج 18، ص 93.
22- آمریکاى جهانخوار باید بداند که ملت عزیز و خمینى‏تانابودى کامل منافعش او را راحت نخواهد گذاشت و تا قطع هردودست آن به مبارزه خدایى خود ادامه خواهند داد.
صحیفه نور، ج 14، ص 266.
23- ننگ و نفرین ابدى بر وابستگان و پیروان شیاطین شرق و غرب‏خصوصا شیطان بزرگ امریکاى جنایتکار که با نقشه‏هاى شیطانى شکست‏خورده گمان کرده، ملتى را که براى خداوند متعال و اسلام بزرگ‏قیام نموده و هزاران شهید و معلول تقدیم نموده، با این‏دغلبازى‏ها مى‏تواند سست کند و یا از میدان به در برد.
صحیفه‏نور، ج 15، ص 154.
24- باید سعى کنیم تمامى اشکال نفوذ امریکا چه اقتصادى و چه‏نظامى، چه سیاسى و فرهنگى را از بین ببریم و من امیدوارم که‏ملت ایران به این مهم هرچه زودتر برسد.
صحیفه نور، ج 15، ص 119.
25- من به شما عرض مى‏کنم تا شما زنده‏اید، آمریکا بر نمى‏گردد.
شوروى هم بر نمى‏گردد، در نسل‏هاى آتیه اگر ملت‏ها در نسل‏هاى‏آتیه به همین روش حرکت کردند... هم ان شاء الله نخواهد شد.
صحیفه نور، ج 17، ص 260.
26- آن که مى‏تواند ما را وابسته کند و در دامن آمریکا یاشوروى بکشد، دانشگاه است. براى اینکه همه‏چیز ما در دانشگاه(است.) همت کنید، باهم دانشگاه را اصلاح کنید.
صحیفه نور، ج 13، ص 208.
27- راه مبارزه با اسلام امریکایى از پیچیدگى خاصى برخورداراست که تمامى زوایاى آن باید براى مسلمانان پابرهنه روشن گرددکه متاسفانه هنوز براى بسیارى از ملتهاى اسلامى مرزبین اسلام‏آمریکایى و اسلام ناب محمدى و اسلام پابرهنگان و محرومان و اسلام‏مقدس نماهاى متحجر و سرمایه‏داران خدانشناس و مرفهین بى‏دردکاملا مشخص نشده است و روشن ساختن این حقیقت که ممکن نیست دریک مکتب و در یک آیین، دو تفکر متضاد و دو در رو وجود داشته‏باشد، از واجبات سیاسى بسیار مهمى است... وظیفه همه علماست که‏با روشن کردن این دو تفکر، اسلام عزیز را از ایادى شرق و غرب‏نجات دهند.
صحیفه نور، ج 21، ص 8.
28- تنها هنرى مورد قبول قرآن است که صیقل دهنده اسلام ناب‏محمدى، اسلام ائمه هدى، اسلام فقرا دردمند، اسلام پابرهنگان،اسلام تازیانه خوردگان تاریخ تلخ و شرم آور محرومیت‏ها، باشد. هنرى زیبا و پاک است که کوبنده سرمایه‏دارى مدرن و کمونیسم خون‏آشام و نابود کننده اسلام رفاه و تجمل، اسلام التقاط، اسلام سازش‏و فرومایگى، اسلام مرفهین بى‏درد و در یک کلمه، اسلام آمریکایى‏باشد.
صحیفه نور، ج 21، ص 30.
29- خطر امریکا به حدى است که اگر کوچکترین غفلتى کنید،نابود مى‏شوید... ما به، در صدور انقلابمان به جهان کوشش کنیم وتفکر اینکه ما انقلابمان را صادر نمى‏کنیم، کنار بگذاریم...
صحیفه نور، ج 12، ص 19.
30- هدف اجانب، قرآن و روحانیت است، دستهاى ناپاک اجانب بادست این قبیل دولتها قصد دارد قرآن را از میان بردارد وروحانیت را پایمال کند. ما باید به نفع یهود، آمریکا و فلسطین‏هتک شویم، به زندان برویم، معدوم گردیم، فداى اغراض شوم اجانب‏شویم.
صحیفه نور، ج 1، ص 27.(1341 ه’ .ش)
31- باید یک وزارت فرهنگى، یک فرهنگ صحیح باشد و فرهنگ هم‏حقش است دست ما باشد. خوب ما در این ملکت‏یک وزارتخانه‏نداشته باشیم؟ همه وزرا از آمریکاست. خوب یکى هم از ما، خوب‏بدهید این فرهنگ را دست‏ما، خودمان اداره مى‏کنیم.
صحیفه نور، ج‏1، ص 97.
32- قانونى در مجلس بردند، در آن قانون اولا ما را ملحق کردندبه پیمان وین و ثانیا الحاق کردند به پیمان وین که تمام‏مستشاران نظامى آمریکا با خانواده‏هایشان با کارمندهاى فنى‏شان،با کارمندان ادارى‏شان، با خدمه‏شان، باهرکس که بستگى به آنهادارد، اینها از هر جنایتى که در ایران بکنند، مصون هستند. دولت‏با کمال وقاحت از این امر ننگین طرفدارى کرد. ملت ایران‏را از سگ‏هاى امریکا پست تر کردند. اگر چنانچه کسى سگ آمریکایى‏را زیر بگیرد، بازخواست مى‏کنند، اگر چنانچه یک آشپز آمریکایى‏شاه ایران را زیر بگیرد، مرجع ایران را زیر بگیرد، بزرگترمقام را زیر بگیرد، هیچ کس حق تعرض ندارد، چرا؟ براى اینکه‏مى‏خواستند وام بگیرند از آمریکا.
صحیفه نور، ج 1، ص 104. (4/8/1343)
33- تمام گرفتارى ما از این آمریکاست، تمام گرفتارى ما ازاین اسرائیل است. اسرائیل هم از آمریکاست. این وکلا هم ازآمریکا هستند. این وزرا هم از امریکا هستند، همه تعیین‏آنهاست، اگر نیست، چرا نمى‏ایستند در مقابل داد بزنند؟
صحیفه‏نور، ج 1، ص 106.
34- دنیا بداند که هر گرفتارى که ملت ایران و ملل مسلمین‏دارند، از اجانب است، از امریکاست... امریکاست که به اسرائیل‏قدرت مى‏دهد که اعراب مسلم را آواره کند، آمریکاست که وکلا رایا بى واسطه یا با واسطه بر ملت ایران تحمیل مى‏کند. امریکاست‏که روحانیون را خار راه استعمار مى‏داند و باید آنها را به حبس‏و زجر و اهانت‏بکشد...
صحیفه نور، ج 1، ص 111. (4/8/1343)
35- دانشجویان خارج و داخل و انجمن‏هاى اسلامى در هرجاست،بى‏درنگ... صداى خود را به مجامع بین المللى برسانند و به رئیس‏جمهور امریکا بفهمانند که ملت‏هاى اسلامى جنایات این خاندان راخصوصا در سالهاى اخیر از روساى جمهور امریکا مى‏دانند. دولت‏آمریکا با پشتیبانى از این عناصر در نظر مسلمین در راس‏ستمکاران و جنایتکاران تاریخ است.
صحیفه نور، ج 1، ص 243.
36- این بى‏عرضه‏ها که در مقابل سلاطین یا در مقابل رئیس‏جمهورها خصوصا رئیس جمهور آمریکائى با لفعل این قدر خاضعند واین قدر چاپلوسند و خودشان را وابسته و پیوسته به اینهامى‏دانند، همین بى‏عرضه‏ها، بى‏عرضگى‏شان وقتى که وارد مى‏شوند درجمعیت‏خودشان چون مسلط هستند، اینها را اذیت مى‏کنند، آنجادستبوسى مى‏کنند و چاپلوسى وقتى که مى‏رسند به مملکت‏خودشان‏شروع مى‏کنند به کارهاى هرزگى.
صحیفه نور، ج 1، ص 270. (19/10/56)
37- اعلامیه حقوق بشر را اینهایى امضا کرده‏اند، که سلب آزادى‏بشر را در همه دوره‏هایى که کفیل بوده‏اند ... کرده‏اند... امریکا یکى از آنهاست که تصویب کردند این را و امضا کردند این‏مطلب را که حقوق بشر باید محفوظ بماند و یکى از حقوق بشر«آزادى‏» است، این آمریکایى که اعلامیه حقوق بشر را به اصطلاح‏امضا کرده است، شما ببینید چه جنایاتى بر این بشر واقع کرده‏است.
صحیفه نور، ج 2، ص 23.
38- ملت مظلوم ایران باید در هرچند صباحى پرچم‏هاى سیاه‏افراشته کنند و در سوگ بنشینند. براى جوانان عزیز و عزیزان‏اسلام که به دست عمال آمریکا و به امر شاه در خاک و خون کشیده‏شدند.
صحیفه نور، ج 2، ص 39.
39- ما حرفمان از اول تا حالا این بوده است که ما یک مملکتى‏داریم براى خودمان مى‏خواهیم، ما نمى‏خواهیم آمریکا سرپرست ماباشد. ما نمى‏خواهیم همه منافع ملت را آمریکا ببرد.
صحیفه نور، ج 2، ص 120.
40- ما مى‏گوییم که آن کس که به مملکت‏خیانت اصل را کرده است،آمریکاست. الان ما سرو کارمان با آمریکاست، اینها دیگر شاخ وبرگش هستند. شاه یکى از شاخه‏هاى امریکاست.
صحیفه نور، ج 2، ص 135.

تبلیغات