آرشیو

آرشیو شماره ها:
۸۰

چکیده

متن

فاطمه زهرا صدیقه کبرى سلام الله علیها گوهریست گرانقیمت که هر چه زمان برآن بگذرد تلالو بیشتر مى‏یابد و بر قدر و قیمتش افزوده مى‏گردد و جلوه‏هاى تازه‏اى‏از این منبع فیض تجلى مى‏کند.
تاکنون کتابها و مقاله‏هاى بیشمارى پیرامون شخصیت‏سیده زنان عالم بانوى بزرگ‏اسلام نوشته شده که هر کلام گوشه‏اى از فضائل و مناقب آن حضرت را بیان کرده است‏ولى به جرات مى‏توان گفت که دخت اطهر پیامبر اسلام فاطمه مظلومه بالاتر از این‏نوشتار و برتر از این گفتار و پندارهاست.
بیش از هزار و چهارصد سال از نزول قرآن کریم مى‏گذرد. مردم مسلمان و علاقمند به‏خاندان رسالت و ولایت‏سوره مبارکه کوثر را خوانده و مى‏خوانند میلیون‏ها بارقرائت‏شده و بسیارى از مردم آن را در نماز چون خود من خوانده و مى‏خوانیم ولى‏تا دو سال پیش متوجه سرى که در سوره کوثر هست، نبودم، حتى نویسندگان، مفسران ومحدثان هم بدان اشاره ننموده‏اند; اما به برکات ارادت و محبت‏به کوثر رسالت آن‏نکته بر قلبم الهام شد و آن را به عنوان هدیه به یکى از فرزندان شایسته‏زهرا(س) یعنى مقام معظم رهبرى آیه‏الله خامنه‏اى که خود از میوه‏هاى کوثر پر خیرو برکت است، تقدیم داشتم.شنیده‏ام که مورد توجه قرار گرفت و دعا فرمودند.
نکته این است کلمات سور قرآنى بارها در قرآن کریم تکرار شده، ولى کلمات اصلى‏سوره مبارکه کوثر که در شاءن فاطمه زهرا نازل شده، در هیچ کجاى قرآن تکرارنشده است. «اعطى‏»، «یعطى‏» تکرار شده، اما «اعطیناک‏» فقط یکجاست.
«کثیر» و «اکثر» مکرر در قرآن آمده، ولى «کوثر» فقط در این سوره ذکر شده‏است. «فصل لربک‏» به معناى نماز بگذار از مختصات همین سوره است و کلمه‏«وانحر» قربانى بکن، زینت‏بخش همین سوره است. «شانئک‏» و «ابتر» هم فقطدر این سوره است. و اما «خذ من اموالهم صدقه تطهرهم و تزکیهم وصل علیهم‏» به‏معناى دعاست، نه نماز. این رمز الهى و سر قرآنى یدل على ان العطیه واحده‏والمعطى واحد احد والمعطى له منحصر بالفرد لم یتکرر و لن یتکرر.
این رمز این‏فضیلت را براى فاطمه زهرا اثبات مى‏کند که یک عطیه منحصر به فرد است که از جانب‏خداى واحد احد به پیغمبرى که در عظمت و فضیلت‏یگانه است، اهدا شده، نه تکرارشده و نه تکرار خواهد شد. ذلک فضل الله یوتیه من یشاء والله ذوالفضل العظیم.

تبلیغات