چکیده

این مقاله اعتبار [آثار] هنر اسلامی را در مقام محصولی برای سرمایه گذاری بررسی می کند. ما قابلیت بالقوه بازار فعلی و آتی را با انجام تحلیل رگرسیون هدانیک روی فروش حراجی ها در لندن بین سال های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۷ می سنجیم. یافته های اصلی این پژوهش عبارت اند از این که: بازگشت سرمایه در هنر اسلامی از هر دو بازار سهام و بازار اوراق قرضه طی ده سال گذشته پیشی گرفته است؛ افزایش قیمت نفت تأثیر مثبتی بر قیمت آثار هنری دارد؛ حملات تروریستی [بنیادگرایان] اسلامی در دنیای غرب به شکل چشمگیری ارزش هنر اسلامی را کاهش می دهد؛ و این که افزایش شمار خریداران در آینده به این معناست که بازار هنر اسلامی از قابلیت بالقوه ای برای رشدی بسیار استوار در سال های آتی برخوردار است. همه این ها قابلیت بالقوه نیرومندِ این شکل از هنر را در مقام سرمایه گذاری نشان می دهند.این مقاله حاصل تحقیق دکتر برایان لوسی، استاد اقتصاد در ترینیتی کالج دوبلین، و یکی از دانشجویان اوست.

The validity of Islamic art as an investment

This paper investigates the validity of Islamic art as an investment product. We examine the current and future market potential, as well as, performing a hedonic regression analysis on London auction sales from 1998 to 2007. The main findings of the research are; Islamic art returns outperformed both the equity and debt markets over the last 10 years; increases in oil prices have a positive effect on art prices, Islamic terrorist attacks on the Western Worldsignificantly reduce the value of Islamic art; and that the increase in future buyers means the Islamic art market has the potential to grow very strongly over the coming years. All these indicate the strong potential of this form of art as an investment.

تبلیغات