آرشیو

آرشیو شماره ها:
۳۳

چکیده

این پژوهش در سطح سازمان آب و برق استان خوزستان تحت عنوان بررسی اثربخشی دوره های آموزشی ICDL برتوانمندی های دانشی، نگرشی و مهارتی کارکنان انجام گردید. الگوی نظری تحقیق بر اساس الگوی انتقالی هالتون بود که با بهره گیری از تحقیق آمیخته (کمی و کیفی) بررسی گردید. جامعه ی آماری این تحقیق کلیه ی کارکنان و مدیران سازمان آب و برق خوزستان را تشکیل می دهد، که مجموعاً 1270 نفر می باشند. در این خصوص با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای، 220 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند اما تعداد پرسشنامه ی برگشت داده 200 مورد بوده است. با 20 نفر نیز مصاحبه انجام گرفت. ابزارهای جمع آوری اطلاعات تحلیل اسناد شرکت، مصاحبه و پرسشنامه است، که در سه حیطه ی دانشی، مهارتی و نگرشی توسط پژوهشگر تهیه گردیده است. روایی پرسش نامه با استفاده از روش روایی صوری و پایایی آن از طریق روش آماری آلفای کرونباخ محاسبه گردید که میزان آن 95/0 بود. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS استفاده گردید. بعد از تحلیل نتایج مشخص شد تأثیر دوره های آموزشی ICDL برتوانمندی های دانشی، مهارتی و نگرشی، ضعیف و پایین تر از استاندارد تعیین شده است، که نشان دهنده ی ضعف در نظام آموزشی سازمان است.

Study of the effectiveness of ICDL training courses on knowledge, attitude and skills of employees of Water and power organization of Khuzestan provine

This research is addressing the issue of effectiveness of ICDL training courses on knowledge, attitude and skills of employees of Water and Power organization (WPO) in Khuzestan province. The research used transactional model of Halton. Research sampling technique was stratified sampling technique which from 1279 employees of WPO 220 employees were selected. A researcher designed questionnaire which composed of three mail elements of knowledge, attitude and skills of ICDL courses were distributed among 200 employees and interview been done with 20 other employees. Collected data were analysed with spss and qualitative method. The results show that the employees' satisfactions with ICDL effectiveness were lower than expected. This means that organization activities in relation to ICDL courses require more attention and reengineering

تبلیغات