آرشیو

چکیده

پژوهش حاضر با هدف تبیین رابطه هوش استراتژیک مدیران با مهارت حرفه ای و عملکرد معلمان مدارس ابتدایی شهر مهران صورت گرفته است.جامعه آماری کلیه معلمان مدارس ابتدایی شهر مهران به تعداد 100 نفر در سال 1400 می باشند که با روش تمام شمار به عنوان نمونه انتخاب شدند. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی است.برای اندازه گیری متغیرهای پژوهش از پرسشنامه های هوش استراتژیک بخیت و همکاران (1394)، مهارت های حرفه ای معلمان سلیمانی (1392) و پرسشنامه عملکرد شغلی میرکمالی و کرمی (1395) استفاده شد.برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیره از طریق نرم افزار spss22 و همچنین نرم افزار آموس جهت بررسی میزان اثرگذاری هر یک از متغیرها استفاده شد.بر اساس یافته ها، سطح معناداری اکثر فرضیه ها کمتر از 0.05 بود. اکثر فرضیه ها در سطح اطمینان 95% پذیرفته شدند. لذا با توجه به اهمیت هوش استراتژیک مدیران در پیشرفت و ارتقای مهارت حرفه ای و عملکرد معلمان، پیشنهاد می شود فضای آموزشی مناسب، بودجه و امکانات کافی در مدارس برای اجرای علمی و عملی مؤلفه های هوش استراتژیک را فراهم نمایند.

تبلیغات