کلید واژه ها: بازی وارسازی اثربخشی پیش دبستان دبستان آموزش

حوزه های تخصصی:
شماره صفحات: ۱۴۹-۱۶۷
دریافت مقاله   تعداد دانلود  :  ۸۲

آرشیو

آرشیو شماره ها:
۸۳

چکیده

بازی کردن برای بدست آوردن مهارت های اساسی بخصوص در پیش دبستانی ها و دبستانی ها یکی از موثرترین روش های یادگیری از دهه ها قبل و حتی همین امروز بوده است. پیش دبستانی ها و دبستانی ها یادگیری و انواع مهارت های حرکتی را از طریق بازی های آموزشی کسب می کنند باتوجه به این مزایای آموزشی، بازی وارسازی به سرعت برای درگیرسازی یادگیرندگان در آموزش پذیرفته شده و دارای اهمیت بسیاری است. بنابراین، مقاله حاضر با بررسی بازی وار سازی فرایند آموزش تفکر سیستمی، سعی دارد تا اثربخشی آن را بررسی نماید. در ادامه، سوال مطروحه این است که بازی وارسازی چگونه می تواند در اثربخشی آموزش دوره های پیش دبستانی و دبستانی موثر واقع گردد؟ که با روش توصیفی-تحلیلی به بررسی این فرض می پردازد: تفکر سیستمی مجموعه ای هم افزا از مهارت های تحلیلی است که برای بهبود قابلیت شناخت و درک سیستم ها، پیش بینی رفتار آن ها، تدبیر تغییراتی در آن ها برای ایجاد تأثیرات مطلوب موردنظر، استفاده می گردد. در نهایت، یافته ها حاکی از آن است که بازی وارسازی در یادگیری آموزش دوره های پیش دبستانی و دبستانی بسیار تأثیرگذار است

The Role of Gamification in the Effectiveness of Education in Preschool and Elementary School

Playing to acquire basic skills, especially in preschools and elementary schools, has been one of the most effective methods of learning since decades ago and even today. Preschools and elementary schools acquire learning and all kinds of motor skills through educational games. Due to these educational benefits, gamification is quickly accepted and very important to engage learners in education. Therefore, the present article tries to investigate the effectiveness of the process of gamification of system thinking education. Next, the question raised is how gamification can be effective in the effectiveness of preschool and elementary school education. which examines this assumption with a descriptive-analytical method: systems thinking is a complementary set of analytical skills that are used to improve the ability to recognize and understand systems, predict their behavior, devise changes in them to create desired desired effects. Finally, the findings indicate that gamification is very effective in learning to teach preschool and elementary school courses.
Gamification, Effectiveness, Preschool, Elementary School, Education

تبلیغات