آرشیو

آرشیو شماره ها:
۸۴

چکیده

در سالهای اخیر سرمایه گذاران جهت اخذ تصمیمات اقتصادی عملکرد زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیتی شرکتها را مورد توجه قرارداده اند. ریسکهای مرتبط با مسائل زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیتی میتوانند بر فرآیندهای تجاری شارکت تاثیرگذار باشند، ریسک مالی را تشدید کنند و تهدیدی برای بقای شرکت محسوب گردند؛ از این رو، از سوی حسابرسان مورد توجه قرار میگیرند. در آمار استنباطی به آزمون فرضیه های مورد بررسی در تحقیق پرداخته می شود. آزمون های مختلفی همچون کای اسکوئر، تی دانشجوئی، رگرسیون، آنالیز واریانس و ... در این زمینه مورد استفاده قرار می گیرد. فرضیه های این تحقیق عبارتند از: ساختار سرمایه بر عملکرد زیست محیطی، عملکرد حاکمیتی و عملکرد اجتماعی تأثیر دارد. که نتایج تحقیق تایید هر سه فرضیه را نشان می دهند.

Investment and environmental, governance and social performance of the company in the accepted companies of the stock exchange

In recent years, investors have paid attention to the environmental, social and governance performance of companies in order to make economic decisions. Risks related to environmental, social and governance issues can affect the company's business processes, intensify the financial risk and are considered a threat to the survival of the company. turn around; Therefore, they are considered by auditors. In inferential statistics, the hypotheses examined in the research are tested. Various tests such as chi-square, student t, regression, analysis of variance, etc. are used in this field. In order to test the first hypothesis that capital structure has a positive and significant effect on environmental performance. We have used multiple logistic regression in a step-by-step method. H0: Capital structure has no effect on environmental performance. H1: Capital structure has an effect on environmental performance. In order to test the third hypothesis that capital structure has a positive and significant effect on social performance, we have used multiple logistic regression in a step-by-step method. H0: Capital structure has no effect on social performance. H1: Capital structure has an effect on social performance.

تبلیغات