چکیده

پژوهش حاضر به منظور بررسی روایت های یک آموزگارابتدایی در حوزه تدریس مجازی درس ریاضی در دوران همه گیری کووید-۱۹ انجام گرفت. روش پژوهش کیفی از نوع پژوهش روایی ومنبع داده های پژوهش روایت های دو سال تدریس درس ریاضی در مدارس غیرانتفاعی و دولتی بوده است. داده های حاصل از روایت ها به روش کُلایزی و  با استفاده از نرم افزار مکس کیودا ۱۱ مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته ها نشان دادکه در تدریس ریاضی به صورت مجازی معلمان دارای مشکلات آموزشی و فناوری بوده اند اما می بایست با استفاده از سبک های مختلف تدریس و ارتباط گیری پیوسته با والدین و دانش آموزان خلأهای ایجاد شده آموزشی را برای دانش آموزان و والدین به حداقل رسانند.

Virtual Teaching of Mathematics During the Covid- 19 Pandemic: Narratives of an Elementary Teacher’ Experences

The present study was conducted to investigate the narratives of a primary school teacher in the field of virtual mathematics teaching during the covid-19 pandemic. The qualitative research method is a narrative research and the source of the research data are the narratives of two years of teaching mathematics in non-profit and state schools. The data obtained from the narratives were analyzed using the Colaisian method and using Max Kyuda 11 software. The findings showed that teachers faced educational and technological problems in teaching virtual math, but they should minimize the educational gaps created for students and parents by using different teaching styles and continuous communication with parents and students.

تبلیغات