آرشیو

آرشیو شماره ها:
۵۳

چکیده

زمینه: امروزه توسعه کارآفرینی در هر کشوری یکی از نشانه های شکوفایی اقتصادی می باشد. برای رسیدن به کارآفرینی موفق و توسعه پایدار باید تعامل زمینه با موضوع را مدنظر داشت. در ایران، پژوهشهای بسیاری از لحاظ بررسی شرایط زمینه ای و نتایج کارآفرینی در سیستم اقتصادی انجام شده است. با اینحال بررسی جامعی در مورد ویژگی های فردیِ یک کارآفرین که عنصر اصلی در ایجاد و تداوم کارآفرینی پایدار می باشد صورت نگرفته است. هدف:  هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی جهت گیری ها و ویژگی های فردی (شامل ویژگی های روان شناختی، عملکردی و ارزشی) افراد کارآفرین است. روش:  برای این منظور، با استفاده از روش مرور روایتی، مقالات مرتبط به موضوع، جمع آوری شدند و پس از لحاظ کردن معیارهای مورد نیاز برای ورود به تحقیق، 62 مقاله فهرست شدند و نتایج آنها مورد بررسی قرار گرفت. سپس یافته های پژوهش در قالب ویژگی های شخصیتی، عملکردی و ارزشی مورد دسته بندی قرار گرفتند. یافته ها:  مرور پژوهشها نشان داد که درمورد بسیاری از ویژگی های شخصیتی و عملکردی کارآفرینان، در بین پژوهشگران توافق نظر وجود دارد. نتیجه گیری: افراد کارآفرین توانسته اند مجموعه ای کامل از فراصلاحیت های شناخته شده انسانی  را بدست آورند که به آنها این توانایی را می دهد که با تکیه بر توانمندی های درونی خویش و استفاده بهینه از سرمایه های مادی و معنوی پیرامون خود دست به اقداماتی بزنند که علاوه بر کسب منافع مادی، به ایجاد مسیرهای نوین و راه گشا در حیطه تولید و آفرینش شغلی بیانجامد.

متن

Psychological Characteristics and Performance in Entrepreneurs

Entrepreneurship development in any country is one sign of economic prosperity. We should consider the interaction between entrepreneurship and context to reach sustainable entrepreneurship. In Iran, we have conducted several studies about analyzing the context and entrepreneurial outcomes of the economic system; however, comprehensive research needs to be undertaken about an entrepreneur’s characteristics, which is a critical factor in sustainable entrepreneurship. The present study explores entrepreneurial individuals’ unique characteristics (including psychological, value, and performance characteristics). For this purpose, we collected the published academic papers on entrepreneurship using a narrative review method. After reviewing the criteria for entering the present study, ۶۲ published academic papers were included. We categorized the findings into personality, performance factors, and values. A narrative review of the literature showed that there is a consensus among researchers about many of the personal characteristics of entrepreneurs. Entrepreneurs have acquired some meta-competencies that provide them with actions that lead to career creativity.

تبلیغات