آرشیو

آرشیو شماره ها:
۴۴

چکیده

خواب آلودگی از مهم ترین عوامل در تصادفات جاده ای در محورهای برون شهری استان سمنان می باشد که ناشی از عدم استراحت کافی رانندگان و خستگی در طول مسیر است.این پژوهش به دنبال بررسی این موضوع است که تا چه اندازه مجتمع های خدمات رفاهی بر پیشگیری از تصادفات برون شهری در محورهای استان سمنان اثرگذار بوده اند؟. روش تحقیق این پژوهش کمی و با تکنیک پیمایش انجام شده است. جامعه آماری در این پژوهش دو گروه متفاوت است. گروه اول کلیه رانندگانی هستند که در تابستان 8931 از محورهای برون شهری استان سمنان تردد می کنند. و گروه دوم کلیه کارکنان راهور پلیس راه استان سمنان می باشند. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه محقق ساخته است که با استفاده از روش صوری، اعتبار آن و با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ، پایایی آن تأیید شد. یافته های بدستآمده در این پژوهش، بیانگر آن است که تعداد مجتمع های خدمات- رفاهی، مناسبت مکان مجتمع های رفاهی، میزان دسترسی به مجمتع های خدماتی-رفاهی و میزان اماکن ضروریو مورد نیاز مجتمع های خدمات رفاهی در کاهش تصادفات جاده ای موثر می باشند. درمقایسه نظرات رانندگان و کارکنان راهور نیز می توان به این مورد اشاره کرد که کارکنان راهور فرضیه های مربوط به کافی بودن تعداد مجتمع های رفاهی برون شهری استان سمنان و همچنین فرضیه مکان مناسب مجتمع های رفاهی در محورهای برون شهری استان سمنان را رد می کنند، در صورتی که این دو فرضیه از دیدگاه رانندگان مورد تایید واقع گردید.

The impact of welfare service complexes on the way to prevention Accidents in suburban areas of Semnan province

Drowsiness is one of the most important factors in road accidents insuburban areas of the province Semnan is due to drivers not getting enough rest and fatigue along the way.This study seeks to examine the extent to which welfare servicescomplexesHave they been effective in preventing suburban accidents in the axes ofSemnan province? Method The research of this research has been donequantitatively and with the survey technique. Statistical community in thisstudy The two groups are different. The first group are all drivers whodrive in the summer of 1398They travel outside the city of Semnanprovince. And the second group of all Rahvar police (traffic police)officers They are Semnan. The research tool includes a researcher-made questionnaire that uses the method Its reliability was confirmed by theCronbach's alpha test. Findings obtained The study found that the numberof service-welfare complexes was appropriate Welfare complexes, theamount of access to service-welfare complexes and the amount ofnecessary places required by welfare service complexes are effective inreducing road accidents. the door Comparing the opinions of drivers androad workers, we can also point out that employees Rahvar hypothesesrelated to the adequacy of the number of suburban welfare complexes inSemnan province Also, the hypothesis of a suitable place for welfarecomplexes in suburban axes of Semnan province If these two hypothesesare approved from the drivers' point of view.

تبلیغات