آرشیو

آرشیو شماره ها:
۲۴

چکیده

هدف پژوهش حاضر، تاثیر آموزش به روش فناوری واقعیت افزوده و ترکیبی بر تفکر خلاق و انگیزش یادگیری دانش آموزان دختر دوره اول متوسطه شهرستان بندرترکمن بود.تحقیق از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ روش از نوع نیمه آزمایشی با گروه گواه و آزمایش است. جامعه آماری پژوهش را دانش آموزان دختر دوره اول متوسطه شهرستان بندرترکمن در سال تحصیلی 1399 تشکیل می دهند. از جامعه آماری6۰ نفر از دانش آموزان با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و به صورت کاملاً تصادفی در دو گروه ۳۰ نفر گروه آزمایش و ۳۰ نفر گروه کنترل جایگزین شدند. ابزار گردآوری داده ها شامل پرسشنامه های استاندارد تفکرخلاق ولچ(2002) و انگیزش یادگیری کاشیف و همکاران(2013) بود. ابزار مداخله نیز شامل آموزش از طریق فناوری واقعیت افزوده و ترکیبی در 8 جلسه 60 دقیقه ای بود که برای دروس علوم تجربی و کار و فناوری) دوره ی اول متوسطه مورد استفاده قرار گرفت. تجزیه و تحلیل دادها از طریق آزمون کوواریانس بااستفاده از نرم افزار SPSS صورت گرفت. یافته ها نشان داد: آموزش فناوری واقعیت افزوده و ترکیبی بر انگیزش یادگیری و مولفه های آن از جمله امکانات یادگیری، پشتیبانی و مشارکت خانواده، نفوذ همتایان، شخصیت دانش آموزان و تفکر خلاق دانش آموزان دختر دوره اول متوسطه شهرستان بندرترکمن تاثیر مثبت و معناداری دارد.

The Effect of augmented reality and augmented reality technology on creative thinking and students' learning motivation

The purpose of this study was the effect of augmented reality and augmented reality technology teaching on creative thinking and learning motivation of female high school students in Bandar-e-Turkmen city. The statistical population of the study consists of female high school students in Bandar-e-Turkmen city in the 2020 academic year. From the statistical population, 60 students were selected by available sampling method and were completely randomly divided into two groups: 30 in the experimental group and 30 in the control group. Data collection tools included the standard Welch (2002) Creative Thinking Questionnaire and Kashif et al.'s (2013) Learning Motivation Questionnaire. The intervention tools also included teaching through augmented reality technology and a combination of 8 sessions of 60 minutes that were used for experimental science, work and technology courses (junior high school). Data were analyzed by analysis of covariance using SPSS software. Findings showed: Augmented and augmented reality technology education on learning motivation and its components including learning facilities, family support and participation, peer influence, students' personality and creative thinking of first year female high school students in Bandar-e-Turkmen city It is positive and meaningful.

تبلیغات