چکیده

عملکرد کیفی و جایگاه خدماتی هتل، از نظر ماهیت بازتاب دهنده سلیقه بازار و بیانگر فرهنگ جامعه میزبان است. از آنجایی که در صنعت گردشگری، اقامت در هتل از جذابیت های سفر محسوب می شود، لزوم بهره مندی از خلاقیت در ارائه خدمات پ وی ا، اجتناب ناپذیر است؛ لذا کسب امتیاز رتبه بندی خدمات و امتیاز طبقه بندی فیزیکی ساختمان هتل ها که در مجموع درجه بندی نامیده می شود، از مهم ترین معیارهای ارزیابی مورد انتظار در صنعت میهمان نوازی است. بدین لحاظ، پژوهش حاضر با هدف ارزیابی و سنجش کیفیت هتل های برتر جزیره کیش به بررسی عوامل تأثیرگذار و الویت بندی خدمات هتل به صورت کیفی -کمی می پردازد. به این منظور، ضمن مصاحبه با خبرگان و استادان دانشگاهی، شاخص های مهم و اثرگذار شناسایی شدند و با استفاده از روش هاى تصمیم گیرى چند معیاره MCDM  و بهره مندی از نرم افزار Expert Choice تحلیل محتوا استخراج گردید. یافته های تحقیق نشان داد خدمات ارائه شده هتل های 5 ستاره کیش در مقایسه با بهای پرداختی، وضعیت مطلوبی ندارند. همچنین، با تحلیل محتوی و اولویت بندی معیارهای اثرگذار، مشخص شد شاخص سبک طراحی فیزیک ظاهری هتل در رتبه نخست، گستره و تنوع خدمات در رتبه دوم، خلاقیت و نوآوری خدمات در مرتبه سوم قرار دارند. نهایتاً، پیش از هر فعالیتی ساختمان هتل ها باید بر پایه طرح ها و ایده های علمی تعمیر، بازسازی و مرمت شوند و مدیران این صنعت با هدف رض ایت م شتری و دوام خود ضمن ارزی ابی مستمر اس تراتژی های کیفی ت خدمات باید به دنبال اصلاح و تطبیق دیدگاه های سنتی خود با آراء میهمانان و گردشگران باشند و برای شناخت و جذب مشتریان با بهره گیری از فن آوری های نوین بر ارتقاء فعالیت های کیفی خدمات و همچنین تعامل با نسل جدید گردشگران جوان تمرکز نمایند و به دنبال رفع و بهبود نقاط ضعف خدمات خود باشند.

متن

تبلیغات