نویسندگان: حسین عظیمی

کلید واژه ها: نگرش همراه بانک قصد استفاده حریم خصوصی نوسان گرایی

حوزه های تخصصی:
شماره صفحات: ۲۵۱ - ۲۶۵
دریافت مقاله   تعداد دانلود  :  ۸۲۰

آرشیو

آرشیو شماره ها:
۵۵

چکیده

شرایط نوسان گرایی کرونا و رشد فراگیر فناوری اطلاعات، موجب تقویت خدمات بانکی به مشتریان از طریق تلفن همراه شده است. با این حال، نگرانی هایی در مورد نگرش و قصد مشتریان به استفاده از همراه بانک وجود دارد. پژوهش کاربردی حاضر با هدف بررسی این موضوع به اجرا درآمده است. روش تحقیق در این پژوهش، کمی از نوع پیمایشی و جامعه آماری، کارکنان دانشگاه زنجان بودند. با استفاده از فرمول کوکران، تعداد نمونه های آماری 202 نفر محاسبه شد که به روش غیراحتمالی از نوع در دسترس به پرسش ها پاسخ دادند. ابزار، پرسشنامه استانداردی بود که به دلیل بومی سازی، در این پژوهش مجدداً روایی و پایایی آن تایید شد. روایی همگرای سازه ها با استفاده از معیار میانگین واریانس استخراج شده (AVE) بالاتر از مقدار ملاک ۴/۰ مورد تایید قرار گرفت و پایایی نیز با آلفای کرونباخ (۸۷۸/۰ بالاتر از 7/0) و پایایی ترکیبی (CR) بالاتر از مقدار استاندارد ۶/۰، مورد تایید قرار گرفت. با استفاده از نرم افزار PLS یافته ها نشان داد، سودمندی درک شده، سهولت استفاده ادراک شده، تاثیرات اجتماعی و تسهیل شرایط، بر نگرش نسبت به همراه بانک تاثیر مثبت و معنا داری گذاشته، اما تاثیر درک شایستگی، خیرخواهی و امنیت و حریم خصوصی بر نگرش نسبت به همراه بانک، معنا دار نبود. همچنین نتایج بیانگر تاثیر نگرش نسبت به همراه بانک بر قصد استفاده از همراه بانک بود.

تبلیغات