آرشیو

آرشیو شماره ها:
۵۵

چکیده

با توجه فضای ابهام محیطی نیاز به برنامه ریزی استراتژیک در صنایع مختلف بیش از پیش ضروری است . صنعت بانکداری هم با توجه به افزایش تعداد بانکهای خصوصی و دولتی از یک طرف و از طرف دیگر فضای حاکم بر کشور ایران بیش از بقیه صنعت ها به بررسی آن نیاز دارد. پژوهش حاضر به بررسی موانع اجرای استراتژی در صنعت بانکداری پرداخته است. جامعه آماری پژوهش متخصصین عرصه اجرای استراتژی بودند که تجربه ی حضور در پروژه های استراتژیک صنعت بانکداری را داشتند که بر مبنای روش نمونه گیری غیر احتمالی گلوله برفی تعداد حجم نمونه 12 نفر انتخاب شدند. ابزار جمع اوری داده ها مصاحبه بوده که از طریق نظریه ی داده بنیاد از نوع دوم ان استفاده شده است . نتایج پژوهش نشان داد که چهار دسته مانع اصلی برای اجرای استراتژی شناسایی شده اند عبارت بوده اند از موانع زمینه ای، موانع نهاده ای، موانع فرآیندی و موانع ستاده ای. هر کدام از این دسته موانع در مرحله های بعدی کدگذاری، به تقسیم بندی های کوچک تری نیز تقسیم شده اند که موانع زمینه ای شامل موانع اقتصادی، موانع سیاسی، موانع اجتماعی و موانع قانونی؛ موانع نهاده ای شامل کارکنان، اسناد برنامه ریزی شده و بودجه و موانع فرآیند شامل موانع فنی، موانع مدیریتی و موانع ساختاری.

تبلیغات