آرشیو

آرشیو شماره ها:
۵۹

چکیده

این پژوهش باهدف بررسی رابطه تأثیر رهبری آموزشی و رهبری توزیع شده بر خودکارآمدی و رضایت شغلی معلمان زن مدارس شهرستان اسلام آباد غرب اجرا شد. روش پژوهش همبستگی و جامعه آماری آن معلمان زن ابتدایی شهر اسلام آباد غرب بودند که از میان آنان 100 نفر از طریق نمونه گیری خوشه ای دومرحله ای انتخاب شد. ابزارهای پژوهش پرسشنامه ی رضایت شغلی آلترمن و همکاران ( 2007)، رهبری آموزشی عبدالهی و همکاران (2011)، خودکارآمدی ریگز و نایت (1994)، رهبری توزیع شده ی گوردون (2005)، بود. در تجزیه وتحلیل داده ها از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه استفاده شد. نتایج نشان داد که تمام متغیرهای مورد بررسی با همدیگر ارتباط معناداری دارند (01/0>p). هم چنین با بررسی میزان ارتباط متغیر رضایت شغلی و خودکارآمدی با سایر متغیرها مشخص شد، اگر همه ی متغیرها وارد معادله شوند، رهبری توزیع شده و رهبری آموزشی رابطه ی معنی داری با رضایت شغلی و خودکارآمدی دارند.

تبلیغات