آرشیو

آرشیو شماره ها:
۳۳

چکیده

هدف این مطالعه بررسی رابطه بین مدیریت دانش با عملکرد شغلی معلمان مدارس متوسطه اول دخترانه شهرستان سیرجان است روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه اماری پژوهش را کلیه معلمان مدارس متوسطه اول دخترانه شهرستان سیرجان  تشکیل می دهند.   در این مطالعه، تعداد 206 معلم، در مدارس متوسطه اول دخترانه به وسیله نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. و پرسش نامه های مدیریت دانش بر اساس مدل پایه های ساختمان دانش (2000) و عملکرد شغلی هرسی و گلد اسمیت (1988) را کامل کردند. داده ها به وسیله همبستگی پیرسون، همبستگی خی دو، واریانس و تحلیل رگرسیون مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت.نتایج: نتایج نشان داد که بین تمام مؤلفه های مدیریت دانش با عملکرد شغلی رابطه معنی داری وجود دارد. هم چنین عملکرد شغلی معلمان بر اساس سابقه تدریس متفاوت است؛ اما بین میزان مدیریت دانش، بر اساس سابقه تدریس تفاوت معنی داری وجود نداشت. همچنین نتایج نشان داد که بین میزان تحصیلات معلمان با مدیریت دانش و عملکرد شغلی رابطه معنی داری وجود دارد. تحلیل رگرسیون نشان داد که عملکرد شغلی معلمان به وسیله مؤلفه های مدیریت دانش پیش بینی می شود.

تبلیغات